مدیران خودروعصر اعتبار

ثبت نام ۴۳۰۰ نفر در مرحله اول طرح اقدام ملی تولید مسکن

عصر ساختمان- مدیر کل برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: استان کرمان به عنوان شهر پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن را آغاز کرده بود که تا امروز بیش از ۴ هزار و ۳۰۵ نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام ۴۳۰۰ نفر در مرحله اول طرح اقدام ملی تولید مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اباذر جابری، با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان کرمان از 6 شهریور امسال  ساعت 8 صبح در سامانه «آباد» آغاز شد، گفت: متقاضیان در  روز اول می‌توانستند در این سامانه برای ساخت و تولید مسکن ثبت‌نام کنند، ولی به دلیل استقبال زیاد متقاضیان، درخواست تمدید آن ارائه شد که خوشبختانه امروز با آن موافقت شد.

    وی ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی تولید مسکن در 70 شهر زیر 100 هزار نفر استان کرمان، به جز شهر کرمان صورت گرفته و ثبت‌نام متقاضیان به اوج خود رسیده است، به‌صورتی که تا ساعت 14 و 30 دقیقه دهم شهریور حدود 4 هزار و 305 نفر ثبت نام کرده‌اند.

    جابری افزود: سهمیه استان کرمان از 100 هزار سهمیه، 2 هزار واحد است که بعد از پایش تمامی ثبت‌نام کنندگان، 2 هزار نفر می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند.

    مدیر کل برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه متقاضیان باید دارای سه شرط از جمله فاقد مسکن باشند، متاهل و یا سرپرست خانوار باشند و سابقه سکونت در محل و یا استان را داشته باشند، گفت: بعد از ثبت‌نام متقاضیان در 2 دسته قرار می‌گیرند، از جمله 20 درصد از آن‌ها جزو متقاضیان دارای زمین و 80 درصد از آن‌ها جزو متقاضیان فاقد زمین محسوب می‌شوند.

    جابری اظهار کرد: بعد از استان کرمان 10 استان دیگر در فاز بعدی برای ثبت‌نام اعلام می‌شود و بعد از آن ثبت‌نام استان‌های باقیمانده آغاز می‌شود.

    مدیر کل برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن بیان کرد: سهمیه بنیاد مسکن از ساخت 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن 10 هزار واحد است و استان کرمان به‌عنوان پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان خود را آغاز کرده است.

    به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی درباره تسهیلات متقاضیان هم گفت: ممکن است برخی از متقاضیان فاقد مسکن، اما دارای زمین باشند؛ که این افراد خود مالک محسوب می‌شوند در نتیجه می‌توانند تسهیلات 75 میلیون تومانی به‌مدت 2 سال دوره مشارکت ساخت و با بازپرداخت 12 سال قسط و نرخ سود 18 درصد دریافت کنند؛ البته در تلاش هستیم که نرخ سود این تسهیلات را کاهش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار