مدیران خودروعصر اعتبار

شرفی مطرح کرد:

فاصله جدی میان مصرف برق در تابستان با زمستان

عصر ساختمان- عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش صادرات برق را نیازمند همراه کردن بخش خصوصی دانست و گفت: فرسوده بودن تجهیزات اثر خود را بر میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیروگاهی گذاشته است.

فاصله جدی میان مصرف برق در تابستان با زمستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، غلامرضا شرفی با اشاره به عدد ناچیز صادرات برق در مقابل ظرفیت نصب شده نیروگاهی، گفت: باتوجه به اقلیم خاص ایران نسبت به همسایه‌ها و مزیت‌های تولید برق آبی، خورشیدی و ترکیبی، مسئولان مربوطه باید نگاهی ویژه به این ظرفیت داشته باشند و میزان نیاز کشورهای همسایه را به این انرژی سنجیده و در راستای تامین آن حرکت کنند.

    تولید برق در ایران نیازمند ایجاد زیرساخت‌های کلان نیست

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید برق در ایران نیازمند ایجاد زیرساخت‌های کلان نیست چراکه استان‌های پرآب و پرنور بسیار دارد لذا کافی است با کمی تمرکز و سرمایه‌گذاری به تولید این انرژی پرداخت و صادرات آن را به‌ویژه به کشورهای اطراف و منطقه رونق داد.

    افزایش صادرات برق با همراه کردن بخش خصوصی

    وی با تاکید بر اینکه تولید و صادرات برق درآمد، اشتغال و امنیت‌آفرین است، افزود: صادرات برق دولتی است در حالی که با هموار کردن مسیر بخش خصوصی می‌توان صادرات برق را افزایش بیشتری داد.

    فرسوده بودن تجهیزات اثر خود را بر میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیروگاهی گذاشته

    شرفی با بیان اینکه فرسوده بودن تجهیزات اثر خود را بر میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیروگاهی گذاشته است، اضافه کرد: ایران قابلیت صادرات برق را بیش از این دارد و با وجود رکورد جدید صادرات برق همچنان ظرفیت بالقوه صادرات برق با میزانی که امروز بالفعل شده فاصله قابل‌توجهی دارد.

    ایران قابلیت صادرات برق را بیش از این دارد و با وجود رکورد جدید صادرات برق همچنان ظرفیت بالقوه صادرات برق با میزانی که امروز بالفعل شده فاصله قابل‌توجهی دارد.


    فاصله جدی میان مصرف برق در تابستان با زمستان

    عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین اظهار کرد: فاصله جدی میان مصرف برق در تابستان با زمستان وجود دارد، بنابراین یکی از اقدامات مناسبی که می‌توان انجام داد، این است که برق مازاد را صادر کرد.

    نایب رئیس سندیکای صنعت برق به تازگی گفته است اکنون بالغ بر 80 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در کشور داریم و در مقایسه با این 80هزار مگاوات صادرات 1700 مگاوات برق درصد قابل‌توجهی نیست، بنابراین فاصله پیک مصرف تابستان با پیک زمستان بیش از 20 هزار مگاوات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار