مدیران خودروعصر اعتبار

تولید ۳۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور

عصر ساختمان:رئیس هیئت مدیره صنفی انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشور از ۱۳۰ واحد فعال کاشی و سرامیک در سطح کشور خبرداد.

تولید ۳۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمد روشنفکر در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: سال گذشته 300 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور تولید و110 میلیون متر مربع صادر شد.

    وی همچنین صنعت کاشی و سرامیک را یک صنعت با ارزش افزوده بالا و ارزآور دانست و اظهار داشت : این صنعت هم اکنون با مشکلات و معضلات جدی مواجه است.

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور گفت: این انجمن در نشستی در بهمن ماه سال 1394 برای برون رفت از بحران این محصول صنعتی و تنظیم بازار از تولید کنندگان خواست با توجه به رکود بازار طی ماههای آینده و جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت تولیدکننندگان نسبت به تعطیلی خطوط تولید واحد مربوطه از 15 اسفند ماه سال 94 تا 15 خرداد ماه سال 95 اقدام کنند.

    روشنفکر با اشاره به اینکه صنعت ساختمان در خواب زمستانه به سر می برد، گفت: رکود حاکم بر ساخت و ساز و افت شدید فروش موجب دپوی بالای محصولات در انبار کارخانجات و انبار عاملان فروش شده است.

    وی افزود: با توجه به اینکه بازار داخلی با بحران و رکود مواجه است تمام هم و غم تولید کنندگان باید ورود به بازارهای صادراتی باشد البته ناگفته نماند مشتریانی که در بازارهای صادراتی حضور دارند به مسئله تجارت و همچنین مسائل و مشکلات تولیدکنندگان به خوبی واقف هستند بنابراین به راحتی می توانند از این قضیه سوء استفاده کنند و سبب تخریب بازارهای صادراتی شوند.

    روشنفکر با اشاره به اینکه صنعت کاشی و سرامیک کشور نیازمند حمایت جدی دولت است، اذعان داشت: قانون رفع موانع تولید در سال 1393 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما متاسفانه تا به امروز دستور العمل اجرایی این قانون از سوی دولت ابلاغ نشده است.

    وی با اشاره به اینکه بانکها به قانون و سیاست های مصوب نظام تمکین نمی کنند، گفت: شاهد مثال این مطلب قانون رفع موانع تولید است که به سیستم بانکی ابلاغ شده اما تا به امروز عملیاتی نشده است.

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور گفت: با اجرای این قانون گره بسیاری از مشکلات و معضلات مبتلابه بخش صنعت به ویژه صنعت سرامیک و کاشی باز خواهد شد.

    وی افزود: صنعت باید خود را با شرایط پسابرجام تطبیق دهد چون فضای خوبی برای توسعه صادرات فراهم شده است بنابراین باید از این شرایط به نحو مطلوب بهره برداری شود.

    روشنفکر با اشاره به اینکه قانون رفع موانع تولید یک قانون جامع و کاملی است بر ضرورت اجرای صحیح این قانون در جامعه تاکید کرد.

    وی در ادامه یکی از مشکلات اساسی کشور را تفسیر و برداشت های متفاوت از قانون دانست و اظهار داشت: تداوم این رویه ضربات مهلکی بر پیکره جامعه وارد خواهد کرد و از دیگر سو موجب کندی یا عدم اجرایی قانون در جامعه منجر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار