مدیران خودروعصر اعتبار

از ۹ هزار عضو ۹۰ نفر آمدند;

عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام‌مهندسی

عصر ساختمان- مجمع عمومی سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان در حالی برگزار شد که عدم حضور قاطبه مهندسان در این مجمع مهم به نارضایتی جامعه مهندسین از عملکرد هیئت‌مدیره و سازمان نظام‌مهندسی تعبیر شد.

عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام‌مهندسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان در حالی روز گذشته برگزار شد که جلسه با حضور تعداد 67 نفر از مهندسان لرستانی در سالن ارشاد خرم‌آباد آغاز شد.

    صندلی‌های خالی سالن به‌اندازه کافی گویای عدم استقبال مهندسان از مهم‌ترین مجمع سالانه سازمان نظام‌مهندسی لرستان بود به‌طوری‌که تا زمان رأی‌گیری تراز مالی سال 1397 سازمان نظام‌مهندسی تعداد حاضران به 90 نفر رسید.

    حضور تنها 90 نفر از مهندسان لرستانی در مجمع عمومی در  حالی است که بعد از دو بار فراخوان برای حضور اعضا تنها یک‌صدم از 9 هزار عضو این سازمان در جای‌جای لرستان در مجمع حاضر شدند.

    حضور کمرنگ مهندسان لرستانی نه‌تنها واکنش نماینده ناظر اداره کل راه و شهرسازی را به دنبال داشت که بازرس سازمان نیز در سخنانش به این موضوع پرداخت و از تنش‌های موجود در هیئت‌مدیره سازمان گلایه کرد.

    نماینده راه و شهرسازی: عدم حضور را به‌عنوان نارضایتی تلقی می‌کنیم

    عبدالله قوامی رئیس اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان در آغاز مجمع عمومی اظهار داشت: مطالبی جسته‌وگریخته از نارضایتی اعضای سازمان می‌شنیدم. اما اگر نارضایتی از سازمان نظام‌مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی دارید نیامدن چاره نیست.

    نماینده اداره کل راه و شهرسازی لرستان: به‌اندازه‌ای که بنده سهم دارم این وضعیت باعث شرمندگی من استوی با بیان اینکه دلسرد شدن راه‌حل مناسبی نیست، گفت: ما این عدم حضور را به‌عنوان نارضایتی تلقی می‌کنیم. اگر کسی راضی باشد و احساس کند که تأثیری در سرنوشتش دارد اینجا می‌آید و صحبت‌هایش را مطرح می‌کند.

    قوامی تصریح کرد: به‌اندازه‌ای که بنده سهم دارم این وضعیت باعث شرمندگی من است.

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به‌صورت هفتگی 30 مورد شکایت و اعتراض در زمینه ارجاع کار مهندسی داریم، یادآور شد: این در حالی است که ارجاع کار به اداره کل راه و شهرسازی مربوط نیست و ما به‌عنوان ناظر بر عملکرد سازمان نظام‌مهندسی اگر شکایتی به‌صورت مکتوب به دست ما برسد پیگیری می‌کنیم.

    دفاتر نمایندگی نظام‌مهندسی در عمده شهرستان‌ها تعطیل است

    قوامی همچنین در انتقاد به عملکرد نمایندگی‌های سازمان نظام‌مهندسی در شهرستان‌ها گفت: این دفاتر نمایندگی گاها تعطیل است و تنها نمایندگی‌های دو شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

    وی با بیان اینکه در بقیه دفاتر نمایندگی رئیس هیچ‌وقت حضور ندارد و معلوم نیست فعالیت‌های نمایندگی را چه کسی انجام می‌دهد، گفت: به‌جز دو شهرستان وضعیت دفاتر نمایندگی در بقیه شهرستان‌ها بحرانی است.

     

    وی از هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان خواست در این زمینه تصمیم قاطع بگیرند و برای افراد که تمایل به کار کردن ندارند تصمیم‌گیری کنند.

    حمید فرهادی بازرس سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان مسئول دیگری بود که به عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی واکنش نشان داد.

    امیدواریم دلیل این حضور کمرنگ اعتراض به عملکرد ما نباشد

    وی در ابتدای سخنانش به کنایه گفت: جمعیت حاضر در مجمع نسبت به چند دوره گذشته خیلی کم است و امیدوارم دلیلش این باشد که «همه‌چیز آرام است» و مهندسان در مسافرت به سر می‌برند و نتوانسته‌اند به مجمع عمومی بیایند!

    فرهادی ادامه داد: اگر غیرازاین باشد واقعاً ناامیدکننده است و امیدواریم دلیل این حضور کمرنگ اعتراض به شیوه عملکرد ما نباشد.

    متأسفانه از همان ابتدا ترکیب 1+5 در هیئت‌مدیره ایجاد و این باعث شد مقداری انتظاری که از جلسات داشتیم محقق نشودبازرس سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان همچنین به اختلافات در هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی لرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه از همان ابتدا ترکیب 1+5 در هیئت‌مدیره ایجاد و این باعث شد تا حدودی انتظاری که از جلسات داشتیم محقق نشود.

    وی با بیان اینکه اختلافات شخصی روی برخی مسائل سازمان سایه انداخته بود، یادآور شد: ما برحسب وظیفه در همه جلسات شرکت کردیم و هدفمان این بود که در مسائل سازمان اشراف داشته باشیم.

    فرهادی گفت: در خیلی از موارد سکوت کردیم ولی برخی برداشت اشتباه کردند ولی ما هدفمان این بود که تنش‌ها را  بیشتر نکنیم اگر تنشی احیاناً ایجادشده است.

    وی با بیان اینکه هیئت‌مدیره را انتخاب نمی‌کنیم که کارهای روزمره را انجام دهد، گفت: هدف از انتخاب هیئت‌مدیره انجام کارهای نو و جدید است.

    لزوم ورود دستگاه‌های ناظر

    مسئول دیگری که تلویحاً به اختلافات موجود در هیئت‌مدیره اشاره کرد رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان بود تا عملیاتی نشدن کار احداث ساختمان جدید نظام‌مهندسی از تبعات این اختلاف‌نظرها باشد.

    هرچند در نهایت ترازنامه مالی سال گذشته سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با رأی حداقلی مهندسان به تأیید مجمع عمومی رسید ولی به نظر می‌رسد حضور کمرنگ مهندسان این فرآیند را فرمایشی کرده است.

    با توجه به نقش ناظر اداره کل راه و شهرسازی و ابزارهای موجود در معاونت عمرانی استانداری لرستان به نظر می‌رسد زمان آن رسیده برای جلوگیری از انفعال مهم‌ترین تشکل مهندسی در استان لرستان ورود جدی‌تری به مسائل این سازمان صورت گیرد و نارضایتی بیش از 9 هزار مهندس لرستانی آسیب‌شناسی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار