مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران:

تولید تجهیزات ساختمانی نیازمند سیاست‌گذاری

نباید محصولات ساختمانی را با چندین برابر قیمت از خارج خریداری کنیم

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تولید تجهیزات ساختمانی نیازمند سیاست‌گذاری جدید است، گفت: نباید محصولات ساختمانی را با چندین برابر قیمت از خارج خریداری کنیم.

تولید تجهیزات ساختمانی نیازمند سیاست‌گذاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به عملکرد دولت در حوزه مدیریت بازار مسکن، گفت: متأسفانه تحریم ها تأثیر منفی در اقتصاد کشور به ویژه حوزه مسکن گذاشته و این مسئله موجب افزایش قیمت محصولات ساختمانی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن شده است.
    تولید انبوه مسکن

    میزان معاملات و خرید فروش مسکن کاهش چشمگیری داشته است

    با افزایش قیمت مسکن، عملا میزان تقاضا برای خرید ملک کاهش یافته و این مسئله سرآغازی برای وارد شدن بازار مسکن به وضعیت رکودی می شود، وضعیتی که امروز ما شاهد بروز آن هستیم و میزان معاملات و خرید فروش کاهش چشمگیری داشته است

    نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش قیمت مسکن، عملا میزان تقاضا برای خرید ملک کاهش یافته و این مسئله سرآغازی برای وارد شدن بازار مسکن به وضعیت رکودی می شود، وضعیتی که امروز ما شاهد بروز آن هستیم و میزان معاملات و خرید فروش کاهش چشمگیری داشته است.

    در بحث تجهیزات ساختمانی باید سیاست گذاری جدیدی صورت گیرد

    وی افزود: به نظر من در بحث تجهیزات ساختمانی باید سیاست گذاری جدیدی صورت گیرد، چرا ما باید مواد اولیه را به صورت خام به کشورهای خارجی صادر کرده و محصول فرآوری شده را با چندین برابر قیمت خریداری کنیم، به طور مثال ما سنگ های تزئینی را به صورت خام به کشورهای اروپایی ارسال می کنیم و سپس با قیمت ها گزاف محصول نهایی را می خریم که این مسئله به ضرر اقتصاد کشور است.

    دولت یازدهم و دوازدهم در 6 سال اخیر در حوزه تولید مسکن موفق نبوده اند

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم در 6 سال اخیر در حوزه تولید مسکن موفق نبوده و در این مدت دولت تنها پروژه های باقی مانده از دولت های گذشته را تکمیل و افتتاح کرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز مجلس، دولت و قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای مدیریت بازار مسکن، تولید انبوه و مقابله با دلالان این بازار صورت می دهند و امیدوارم آینده این بازار روشن و شفاف باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار