مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد:

نیاز به ایجاد ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند برای مقاومت برابر سیلاب‌های احتمالی

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: آنچه در استان خوزستان یک دغدغه و خواست عمومی است، بالا بردن تاب مقاومت استان برابر سیلاب‌های احتمالی آینده است و طبق مطالعه‌ای که انجام شده است، باید ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند احداث کنیم.

نیاز به ایجاد ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند برای مقاومت برابر سیلاب‌های احتمالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا - منطقه خوزستان، فاضل عبیات در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان که شامگاه هفتم شهریورماه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سیلاب وسیع و طولانی‌مدتی که در استان خوزستان اتفاق افتاد، کارهای مربوط به بازسازی و نوسازی و همچنین آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی انجام شد.

    وی با اشاره به 14 شهرستان آسیب دیده در پی سیل اخیر، گفت: ارزیابی خسارت 19 هزار و 46 واحد مسکونی در 355 روستا صورت گرفت. در این بین سه هزار و 414 واحد نیاز به احداث و 15 هزار و 639 واحد نیاز به تعمیرات داشتند و هفت هزار و 894 خانوار مشمول دریافت وام معیشتی شدند.

    معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در زمینه اعتبارات بازسازی اماکن مسکونی، 15 هزار و 639 واحد تعمیراتی داشتیم که از این میان تعمیرات 11 هزار و 787 واحد به صورت کامل به اتمام رسید و تعمیر مربوط به سه هزار و 852 واحد دیگر طبق موعد و زمان‌بندی اعلام شده تا آخر شهریورماه به صورت کامل به اتمام خواهد رسید. از سه هزار و 417 واحد احداثی، عملیات اجرایی هزار و 775 واحد با دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه آغاز شده است اما با توجه به وجود موانع فنی در اجرای سازه های بتنی و همچنین عدم رغبت تیم‌های اجرایی برای کار در گرمای استان خوزستان، در این زمینه اندکی با درصد پیشرفت پایین‌تری نسبت به واحدهای تعمیری رو به رو هستیم که امیدواریم با فروکش کردن گرما، کارها به سرعت به انجام برسد و کار تا پایان سال به اتمام برسند.

    وی بیان کرد: یکی از بحث‌های خیلی جدی که در استان خوزستان داریم، بحث حریم و بستر رودخانه‌ها بود که در این زمینه تمام روستاهایی که تحت تاثیر سیلاب بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. نهایتا سه راهبرد برای برخورد بدون نیاز به جا به جایی محل روستاها در نظر گرفته شد. تعداد 150 روستا را می توان با ترمیم سیل‌بندهای جناحین رودخانه‌ها و احداث و تعمیر کانال‌های سیل‌بند و اجرای سازه انتهای زهکش‌های موجود، ایمن‌سازی کرد، آن هم بدون این که رقوم کف تمام شده منازل آن روستاها افزایش پیدا کند.

    عبیات خاطرنشان کرد: آنچه در استان خوزستان یک دغدغه و خواست عمومی است، بالا بردن تاب مقاومت استان، شهرها، روستاها و مزارع، تاسیسات و زیرساخت ها برابر سیلاب‌های احتمالی آینده است. طبق مطالعه‌ای که انجام شده است، باید 600 کیلومتر سیل‌بند را احداث کنیم که هزینه آن بالغ بر 300 میلیارد تومان است.

    وی خاطرنشان کرد: حدود 213 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفتند که برای جبران خسارات، یک هزار و 800 میلیارد تومان در هیات دولت مصوب شد که در قالب کمک‌های بلاعوض به مبلغ 926 میلیارد تومان است که تاکنون 50 درصد آن تخصیص پیدا کرده است. پرونده‌های کشاورزی که تاکنون در خوزستان مورد ارزیابی قرار گرفته اند، 23 هزار و 494 مورد و برآورد خسارات نیز 657 میلیارد تومان بوده است که از این میزان سه هزار و 301 پرونده کشاورزی با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده و از این میزان نیز مجموع پرداختی ها 34 میلیارد تومان بوده است.

    معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: پس از فروکش شدن سیلاب، کارهای مربوط به تخلیه آب از اراضی زراعی انجام شد که آمار خیلی خوب 150 هزار هکتار از اراضی منازل سیل زده به دست آمد که از این میزان 95 درصد به کشت شلتوک اختصاص داده شده است.

    وی افزود: در یک ماه اخیر پرداخت خسارت به کندی صورت گرفته است که با تصمیم استاندار و شورای تامین این مشکل مرتفع شد. 104 مدرسه نیز دچار خسارت شدند که در این زمینه پیشرفت خوبی داشته ایم. همچنین در سیل اخیر، دو هزار و 104 کیلومتر جاده متاثر شدند که اعتباراتی برای آن ها مصوب و تخصیص داده شده است. تامین قیر نیز یکی از مشکلات است. بحث آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز یکی از دغدغه های عمومی مردم است.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار