مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی تاکید کرد:

لزوم مطالبه‌گری جدی اعضای شورا از مدیران شهری

عصر ساختمان- رییس شورای شهر تهران گفت: از کمیسیون‌های تخصصی شورا می‌خواهم با نظارت موثر و مطالبه گری جدی از مدیران شهری، جهش محسوسی را در ارتقای سطح خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کنند.

لزوم مطالبه‌گری جدی اعضای شورا از مدیران شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر گزارشی از محوریت فعالیت دو سال گذشته شورا را ارائه داد.

    وی با بیان اینکه شهروندان و افکار عمومی، حساب و کارنامه شورا و شهرداری را یکجا قضاوت می کنند اظهار داشت: بسیاری برای تغییر در وضعیت و عملکرد شهرداری، به لیست امید رای دادند، پس اگرچه شورای شهر نمی تواند در امور اجرایی دخالت کند، اما مردم انتظار دارند با نظارت موثر در حل معضلات و بهبود خدمات شهری نقش خود را ایفا کند.

    هاشمی با اشاره به اقدامات ستادی و نظارتی انجام شده در حوزه خدمات شهری گفت: اکنون باید در حوزه عمل تاثیر عینی در نظافت و پسماند را شاهد باشیم.

    رئیس شورای شهر در ادامه به حوزه شهرسازی اشاره کرد و افزود: در حوزه شهرسازی، باید از ابزارهای خود برای هدایت و مدیریت فرایند ساخت وساز مانند کمیسیون ماده پنج، شوراهای معماری و طرح تفصیلی برای تامین سرانه های هفتگانه عمومی مورد نیاز مردم که در بسیاری از مناطق تهران کمتر از حد استاندارد است و جهت دهی به توسعه شهری براساس سیستم حمل ونقل عمومی استفاده کرد.

    هاشمی خاطرنشان کرد: در حوزه مالی و اقتصادی، با وجود اصلاحات ملایم انجام شده، بایست مطابق با مصوبه شورا، تعیین تکلیف اموال و املاک شهرداری که در اختیار دیگران است و اصلاحات ساختار منابع انسانی و هزینه ای شهری باید شتاب بیشتری بگیرد.

    وی در حوزه فرهنگی و اجتماعی به ایجاد رونق و نشاط در این حوزه اشاره کرد و گفت: می توان با استفاده از ظرفیت بزرگ زیرساختهای فرهنگی شهرداری، در ایجاد رونق و نشاط در حوزه فرهنگ وهنر، تحرک اجتماعی و امور خیریه و درآمد پایدار برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

    هاشمی افزود: در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های، نیمه تمام و راکد که با اعتبارات محدود می توان آنها را به بهره برداری رساند، در اولویت قرار گیرد.در حوزه حمل ونقل نیز مهمترین اولویت تهران، توسعه حمل ونقل عمومی که تاثیرمستقیمی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد بایست با تامین ناوگان و تجهیزات جهشی درظرفیت حمل ونقل مترو واتوبوسرانی ایجاد شود.

    وی افزود: در موضوعات مربوط به نظارت و بازرسی عملکرد شهرداری نیز، انتظار شهروندان برای رسیدگی به معضلات وگره های بورکراتیک و کاستی های عملکرد شهرداری های مناطق وسازمان ها را دارند، برآورده گردد.

    رئیس شورای شهر تصریح کرد: در مجموع باید بدانیم که شهروندان تهرانی، اگر نتیجه مشارکت بی نظیر خود در انتخابات شوراهای سال 96، در ایجاد  تحول عملکرد مدیریت شهری را نبینید، این موضوع بر مشارکت آنها در انتخابات سال جاری مجلس و انتخابات دوره آینده شوراها تاثیرگذار است.

    وی افزود: نسبت دادن مشکلات به گذشته، ارائه شعارها وبرنامه های کاغذی و غیراجرایی و اقدامات نمادین و نمایشی تاریخ مصرف محدودی دارد و باید با واقع گرایی و عملگرایی، در حوزه اجرایی، بهبود و تحول ایجاد کنیم.

    هاشمی در پایان اظهار داشت: از کمیسیون های تخصصی شورا می خواهم با نظارت موثر ومطالبه گری جدی از مدیران شهری، جهش محسوسی را در ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان و برطرف کردن نقاط ضعف در اجرا، ایجاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار