مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی:

سند ساماندهی پایتخت تا پایان شهریور نهایی می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران ­وزارت راه از نهایی شدن تدوین سند ساماندهی پایتخت تا پایان شهریور امسال خبر داد.

سند ساماندهی پایتخت تا پایان شهریور نهایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، غلامرضا کاظمیان گفت: سند ساماندهی پایتخت، سیاست وزارت راه و شهرسازی و دولت را نسبت به منطقه کلانشهری تهران تعیین می‌کند­ به گونه‌ای که تهران هم به عنوان یک کلانشهر و پایتخت از کارآیی لازم برخوردار و هم عامل توسعه کل کشور باشد.

    وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای تدوین سند ساماندهی پایتخت افزود: ­بررسی ضرورت داشتن یا نداشتن انتقال مرکز سیاسی، یکی از موارد سیاستگذاری در خصوص تدوین سند ساماندهی پایتخت است که در این باره، ارائه پیشنهاد به هیئت دولت در حال بررسی است.

    وی یکی دیگر از مواردی را که دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران در دستور بررسی دارد، تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد بیان کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در شهر مشهد وجود دارد با هماهنگی سایر دفاتر حوزه معاونت معماری و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، شهرداری و شورای شهر مشهد در حال تهیه طرح‌های تفصیلی و اصلاح مواردی از طرح جامع هستیم که مورد تاکید شورای عالی شهرسازی و معماری بوده است.

    کاظمیان در خصوص سیاستگذاری‌های کلان در مورد ساخت و سازهای بی ضابطه‌ای که در چند ساله گذشته در خراسان رضوی و به ویژه در شهر مشهد انجام شد، افزود: به دلیل اهمیت شهر مشهد، معاون معماری و شهرسازی در حال بررسی موضوع است و در عین حال در دفاتر حوزه معاونت از جمله دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران، کار دنبال و پیگیری می‌شود.

    مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران با­ بیان اینکه طرح جامع مشهد در سال 95 تصویب شد، اضافه کرد: طرح جامع مشهد کمبودهایی داشته که شورای عالی شهرسازی و معماری، نواقص را تعیین کرد که باید به فوریت، تکمیل و انجام شود البته این اصلاحات در نحوه بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم شهر مشهد است که با تاکید شورای عالی شهرسازی و معماری در حال اصلاح است.

    کاظمیان ادامه داد:​ تهیه طرح‌های تفصیلی، پیشرفت زیادی داشته و در مرحله ارایه به شورای شهر و تصویب در کمیسیون ماده 5 است از این رو بنا داریم این فرآیند تسریع شود.

    مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران در خصوص اقدامات آن دفتر در مورد سیستان و بلوچستان و هرمزگان و رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی که در بافت شهری به وفور دیده می‌شود، نیز گفت: در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت مشترک یکی از مهمترین طرح‌هایی که در حوزه کلان‌تر از وزارت راه و شهرسازی مطرح است، طرح توسعه سواحل مکران است که این طرح، سال گذشته در شورای عالی تصویب شده و هم اکنون مراحل نهایی ابلاغ را طی می‌کند.

    کاظیمان ادامه داد: این طرح، برنامه‌ای برای توسعه سواحل مکران است که شامل کل سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان و خلیج فارس در استان هرمزگان است. در این طرح، ​ نحوه استقرار صنایع جدید و صنایع بندری که در حوزه صنعت، تجارت خارجی و شیلات باید اتفاق بیفتد همچنین فعالیت‌های پتروشیمی و نفتی و انواع فعالیت‌های متنوع دیده شده است ضمن اینکه با استقرار این فعالیت ها، برنامه‌ها و سیاست‌هایی که مدون شده است شاهد تحولات وسیعی در منطقه جنوب شرق کشور خواهیم بود.

    مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران اضافه کرد: در خصوص استقرار صنایع و برنامه ریزی برای توسعه سواحل مکران با سازمان برنامه و بودجه و سایر سازمان‌ها در حال هماهنگی هستیم تا این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.

    کاظمیان گفت: دومین طرح در استان سیستان و بلوچستان، طرح جامع شهر چابهار بود که در ماه‌های گذشته، تصویب و اجرا شد.

    وی افزود: در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی داخل محدوده شهر و بخش شرقی چابهار، با تدبیری که در شورای عالی شهرسازی و معماری اندیشیده شده، مطالعات و کار عملیاتی در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار آغاز شده تا هم برنامه‌ها برای کنترل و پیشگیری گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار انجام شود و هم برای کنترل و ساماندهی و بهبود وضعیت و بازآفرینی سکونتگاه‌ها موجود در شرق چابهار، اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار