مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای ۷۰پروژه عمرانی در پایتخت

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد: از ۱۲اسفند تاکنون از بخش خصوصی آسفالت نخریدیم.

اجرای ۷۰پروژه عمرانی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از شهرنوشت، صفا صبوری دیلمی با اشاره به رویکردهای جدید معاونت فنی‌وعمرانی گفت: در حال حاضر اجرای 70پروژه بزرگ عمرانی را در دست اجرا داریم. درواقع، کار عمرانی در تهران تعطیل نشده است، اما مانند گذشته برای مردم مزاحمت ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل کم‌تر دیده می‌شود

    وی در ادامه به بحث تولید آسفالت و حواشی آن پرداخت و اظهار کرد: در بحث آسفالت شیوه کار اینگونه بود که پیمانکار می‌گرفتیم و از او می‌خواستیم آسفالت بخرد، حمل کند، برای ما پخش کند و خروجی را تحویل‌مان دهد. برای اینکه بدانیم این آسفالت چه کیفیتی دارد، بعد از اینکه پخش می‌‌شد آزمایش می‌کردیم، یعنی در 700کیلومتر مربع آزمایش می‌گرفتیم.

    معاون فنی‌وعمرانی شهرداری تهران با اشاره به تغییر نگاه در این زمینه عنوان کرد: 40سال پیش سه کارخانه آسفالت در تهران را با پول شهروندان خریدیم. ظرفیت هر کدام از کارخانه‌های آسفالت تولید 250تن در ساعت است که جمعاً تولید 3کارخانه 750تن در ساعت می شود. اگر این‌ها روزی 10ساعت کار کنند ما باید روزی 7500تن آسفالت تولید کنیم.

    وی با بیان اینکه در گذشته این کارخانه‌ها غیرفعال بودند و 400کارگر هم حقوق می‌گرفتند، ادامه داد: کل تولید این سه کارخانه در سال97، 25 تن در روز بود. به‌تازگی اما این کارخانه‌ها را فعال کردیم و با فعال شدن آن‌ها 3هزار تن در روز آسفالت کف خیابان‌ها ریخته می‌شود. تقریباً از 12اسفند تاکنون نیز هیچ آسفالتی از بخش خصوصی نخریدیم چرا که نیاز نداریم.

    به گفته صبوری‌دیلمی در گذشته آسفالت مورد نیاز با خرید از 50کارخانه اطراف تهران تامین می‌شد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به میزان صرفه‌جویی در این زمینه گفت: امسال نزدیک به 300میلیارد تومان تنها در بحث تولید آسفالت صرفه جویی داشتیم. هدف‌گذاری امسال این است که یک میلیون تن تولید و آسفالت‌ریزی در پایتخت داشته باشیم؛ یعنی 330روز و به ازای هر روز 3هزار تن. واقعیت این است که تاکنون این حجم از نگهداری آسفالت در شهر تهران انجام نشده است.

    وی ادامه داد: به‌طور تقریبی از ابتدای امسال یک میلیون و 300هزار مترمربع روکش آسفالت انجام دادیم و نزدیک به 270هزار نقطه تاکنون لکه‌گیری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی