مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان خبر داد

احتمال آغاز صادرات سیمان ایران به عراق از تیر امسال

عصر ساختمان- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال آغاز صادرات سیمان به بازار عراق در تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: صنعت سیمان برای رفع رکود در این حوزه ۲ درخواست از دولت دارد .

احتمال آغاز صادرات سیمان ایران به عراق از تیر امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، عبدالرضا شیخان از احتمال آغاز صادرات سیمان ایران به بازار عراق در تیرماه امسال خبرداد و اظهار داشت: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی قرار شده اگر این کشور اولویتی برای واردات سیمان داشته باشد، آن را از ایران تأمین کند. البته باید بگویم در حال حاضر علاوه بر ایران هیچ کشور دیگری نیز امکان صادرات سیمان خود را به بازار عراق ندارد.

    وی با اشاره به اینکه قرار است با طرف عراقی بعد از‌آغاز صادرات سیمان صحبت‌هایی نیز در مورد تعرفه‌ها انجام دهیم، افزود: با اصلاحات تعرفه صادرات سیمان به بازار عراق می‌توانیم حضور پررنگی در بازار این کشور داشته باشیم.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان در خصوص صحبت‌های اخیر مسئولان دولتی مبنی بر اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی متقاضی کوچک و متوسط اظهار داشت: اصولاً پرداخت تسهیلات ارزان یکی از ابزارهای لازم برای رونق بخش تولید است و باید این موضوع را دولت هرچه سریعتر در دستور کار خود قرار دهد.

    شیخان تصریح کرد: هم اکنون صنعت سیمان برای رفع رکود در این حوزه دو درخواست از دولت دارد نخست آنکه دولت یک سال تنفس برای پرداخت اقساط بدهی واحدهای تولیدی سیمانی تعیین کند تا آنها بتوانند ضمن تأمین نقدینگی تاحدودی مشکلات خود را برطرف کنند. در کنار این موضوع اجازه دهد تا خط اعتباری برای صنعت سیمان درنظر گرفته شود.

    وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنیم در این خط اعتباری 5 میلیاردتومان برای تأمین برق واحدهای تولیدی و 10 میلیارد تومان برای تأمین سوخت  واحدهای تولیدی درنظر گرفته شود اضافه کرد: باید با ارائه تسهیلات ارزان به تولید فرصت دهند تا بتواند روی پای خود بایستد. امروز شرایط در تمام بخش‌های تولیدی نگران کننده است و دولت باید در این رابطه تصمیم جدی را انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی