مدیران خودروعصر اعتبار

۶۴ واحد مسکونی درمیان افتتاح شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روز شنبه در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: با توجه به وضعیت نابسامان مسکن معیشتی، بهداشت حاکم بر این سه روستاها نیازمند کمک ویژه ای بود که با پیگیری فرماندار ساخت واحدهای مسکونی به نتیجه رسید.

۶۴ واحد مسکونی درمیان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از جماران، علی اصغر آسمانی مقدم افزود: از آنجایی که مردم این روستاها در پرداخت تسهیلات مشکل داشتند جلسه ای با مسئولان استانی گرفتیم تا این سه روستا از محل کمک‌های بلاعوض از مسکن مناسب بهره مند شوند.

    وی با اشاره به همکاری چندین دستگاه اجرایی در روند ساخت این واحدهای مسکونی بیان کرد: با تلاش و همیاری 64 واحد مسکونی در سه روستا ساخته شد که 21 واحد در جلاران، 30 واحد در ذکری و 13 واحد در گل‌نی بوده است.

    آسمانی مقدم گفت: برای مجموع این واحدها یک میلیارد و 938 میلیون تومان از محل کمک های بلاعوض هزینه شده است.

    وی ادامه داد: در این پروژه ها سهم کمیته امداد 55 واحد بوده که برای هر واحد 19 میلیون تومان کمک بلاعوض از حساب 100 امام(ره) پرداخت شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: 9 واحد نیز با مشارکت بهزیستی ساخته شده است که 10 میلیون تومان از این محل هر واحد کمک بلاعوض داشته است.

    وی ادامه داد: این مسکن ها در تیپ های 32 متری و 20 متری متناسب با تعداد نفرات ساخته شده است.

    آسمانی مقدم گفت: بعد از تکمیل واحدهای مسکونی برای طرح هادی این روستاها نیز امسال پیش‌بینی اعتبار داریم.

    وی با بیان اینکه ساخت و ساز این سه روستا در جاسازی بوده است افزود: هر جایی که نیاز بود زمین‌های مد نظر نیز تامین شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برای روستای جلاران چون منزل ساکنان در بستر رودخانه بود جابه جایی انجام شد و در گل‌نی هم با فاصله اندک واحدهای قدیمی ساختمان جدید احداث  شده است.

    وی ساخت این 64 واحد را پایلوت 10 هزار واحد مسکونی در استان عنوان کرد که در شورای اقتصاد مقاومتی کشور مطرح شد.

    آسمانی مقدم یادآور شد: زمان ساخت 64 واحد مرداد ماه سال گذشته شروع و آبان 97 به پایان رسید و تاکنون زیرساخت ها برق و تانکر آب نیز تامین شده است که به بهره برداری می‌رسد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز گفت: ساخت این واحد های مسکونی در سه روستای ذکری جلاران و گل نی حاصل یک کار تیمی بود که سال قبل شکل گرفت.

    رضا سلم آبادی از این پروژه ها به عنوان یک کار منحصر به فرد در امداد یاد کرد که الگوی مناطق محروم شد.

    وی با بیان اینکه 55 خانوار این سه روستا  تحت حمایت امداد هستند افزود: مشارکت امداد در ساخت واحدهای مسکونی، سرویس بهداشتی و لوازم ضروری زندگی یک میلیارد و 215 میلیون تومان بوده است.

    مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به منابع این نهاد در حوزه اشتغال گفت: آمادگی وجود دارد بر اساس بومی‌سازی از منابع کم بهره به مردم کمک شود تا شغل مشخص داشته  و شاهد پایداری جمعیت باشیم.

    شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

    هفته دولت از دوم شهریور هر سال آغاز می‌شود و تا هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر نخست وزیر در سال 1360 ادامه دارد.

    یک هزار و 19 طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار و 565 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد 980 طرح با اعتبار چهار هزار و 985 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

    همچنین عملیات اجرایی 39 طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و 600 میلیارد ریال در این استان مرزی آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو