مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

راه آهن اردبیل به توسعه بخش گردشگری در استان کمک می‌کند

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه آهن میانه - اردبیل است، گفت: با افتتاح این طرح، گردشگری استان رونق و توسعه بیشتری خواهد گرفت.

راه آهن اردبیل به توسعه بخش گردشگری در استان کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سعید رسولی روز شنبه در  نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: افتتاح  طرح راه آهن اردبیل - میانه باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

    وی اظهار کرد: تکمیل پروژه راه آهن میانه - اردبیل و ادامه آن به پارس‌آباد پروژه مستقل دیگری برای کشور است و با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعه آن از لحاظ بار ریلی در حال پیش بینی است ارتباطی با پروژه راه آهن آستارا ندارد.

    او تشریح کرد: سیاست‌های اقتصادی کشور و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و نیز تحریم های اقتصادی کشور، اتخاذ تصمیم های جدیدی در ایجاد منفذهای متعدد برای مبادلات اقتصادی کشور شده است.

    مسعود امامی یگانه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز از ابلاغ پرداخت قسط دوم فاینانس راه آهن میانه - اردبیل خبر داد.

    وی افزود: با صدور مجوزهای لازم و به لحاظ پیشرفت خوب پروژه راه آهن میانه - اردبیل، بانک مرکزی پرداخت قسط دوم اعتبارات تکمیل این پروژه مهم استان به مبلغ 250 میلیارد تومان  را در قالب فاینانس ماده 56 به بانک ملی کشور ابلاغ کرد.

    او با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن استان بعنوان مطالبه مردم و مسئولان استان در اولویت قرار گرفته، گفت: این پروژه در 12 قطعه توسط 10 پیمانکار در حال احداث بوده و تاکنون 800 میلیارد تومان هزینه شده است.

    امامی از مطالعه احداث ایستگاه مسافری این پروژه  در نزدیکی  شهر اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام گرفته پروژه راه آهن میانه - اردبیل بر اساس زمان بندی مشخص شده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

    عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل به طول 173 کیلومتر در سال 83 شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار این پروژه سخت توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این طرح شتاب گرفته است.

    طرح راه آهن اردبیل - میانه 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهار کیلومتر پل دره ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر در دست اجرا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار