مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی بنیاد مسکن اعلام کرد

کسری ۶۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور

سال ۹۵ سال مسکن معیشت محور

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند و در سرتاسر کشور نیاز به تامین ۶۰۰ هزار مسکن روستایی است گفت:در دو سال گذشته ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی و بهسازی شده اند.

کسری ۶۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، عزیزالله مهدیان با بیان اینکه مصوبه اخیر دولت در پرداخت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: بدون تردید افزایش کیفیت زندگی روستاییان که نقش بسزایی در تولید داخلی و اشتغالزایی دارند به رویکردهای عدالت محوری و درون زایی اقتصاد مقاومتی جامه عمل می پوشاند.

    *بهسازی 350 هزار مسکن روستایی در 2 سال گذشته

    مهدیان افزود: از ابتدای استقرار دولت یازدهم بیش از 350 هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی و بهسازی شده اند و با اجرای مصوبه اخیر دولت بیش از 200 هزار واحد مسکونی نیز تا پایان سال مشمول این طرح خواهند شد.
    وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند و در سرتاسر کشور نیاز به تامین 600 هزار مسکن روستایی است، افزود: مصوبه سال 95، تکامل یافته ترین مصوبه در ده سال اخیر برای سامان دادن به خانه های روستایی است. در این مصوبه با در نظر گرفتن جزییات، تسهیلات 20 میلیونی به افرادی اختصاص می یابد که می خواهند خانه خود را تخریب و بازسازی کنند و یا بخاطر قرار داشتن روستا در جزایر و نقاط مرزی مجبور به پرداخت هزینه های آواربرداری و حمل و نقل هستند.
    مهدیان تصریح کرد: با توجه به افزایش رقم تسهیلات و تضمین بازپرداخت اصل و سود آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، قطعا نظام بانکی تمام قد با اجرای طرح همراهی خواهد کرد، بنابراین انتظار داریم تا پایان سال 95، 200 هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شود که این امر منجر به افزایش سطح کیفیت زندگی و احساس تعلق خواهد شد و امید را به روستانشینان و توسعه پایدار را به روستاها بازخواهد گرداند.
    معاون بازسازی و مسکن روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشریح مولفه های در نظر گرفته شده برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در اجرای این مصوبه اظهار داشت: جلوگیری از تخلیه روستاها، فراهم آمدن زمینه مهاجرت معکوس، مشارکت متخصصین و صاحبنظران مسکن روستایی در مقاوم سازی روستاها، دستیابی به الگوهای معماری روستایی مناسب، فرهنگ سازی در زمینه استفاده از مصالح مناسب به منظور کاهش مصرف انرژی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال از جمله مزیت های مصوبه دولت است.
    وی با تاکید بر اینکه رعایت استانداردها باعث شده تا خانه های نوسازی و بهسازی شده در روستاها در برابر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله آسیب نبینند، گفت: مطالعات گونه شناسی مسکن روستایی که بسته به اقلیم و شرایط و نیز استفاده از تجارب پیشینیان انجام و در اجرای طرح بکارگرفته شده است. خوشبختانه این رویکرد علمی باعث شد تا سیلاب های اخیر در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان خسارتی به بار نیاورد.

    *سال مسکن معیشت محور

    مهدیان ادامه داد: امسال را بنام «سال مسکن معیشت محور» نامگذاری کرده ایم زیرا مسکن روستایی علاوه بر کارکرد سکونت، در تامین بخش عمده ای از معیشت و اقتصاد خانواده ها نیز نقش ایفا می کند لذا با همکاری دستگاه های مختلف تلاش کرده ایم در اجرای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی این شاخص را بیش از پیش رعایت کنیم.
    معاون بازسازی و مسکن روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با قدردانی از دولت بخاطر اختصاص کمک های قابل توجه به حساب 100 حضرت امام(ره) به منظور کمک به اقشار ضعیفی که توان تامین بخشی از هزینه های نوسازی و بهسازی مسکن خود را ندارند، خاطرنشان ساخت: کمک دولت یازدهم باعث شد تا بتوانیم بسیاری از خانوارهایی که بضاعت مالی برای نوسازی مسکن خود را نداشتند به اجرای طرح رضایت دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو