مدیران خودروعصر اعتبار

فقط ۱۰۰۰ واحد فروش رفت؛

فروش ۸۴ صدم درصدی مسکن مهر بدون متقاضی

عصر ساختمان- در حالی حدود دو ماه از تعدیل شرایط مسکن مهر با هدف عرضه واحدهای بدون متقاضی این طرح می‌گذرد که در این مدت فقط برای ۱۰۰۰ واحد ثبت‌نام انجام شده، یعنی تنها ۸۴ صدم درصد واحدهای مذکور فروخته شده‌اند.

فروش ۸۴ صدم درصدی مسکن مهر بدون متقاضی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، طرح مسکن مهر در دولت یازدهم با چند مشکل اساسی روبروست؛ تنگنای مالی، ضعف مدیریت در شهرهای جدید، خدمات زیربنایی و روبنایی و واحدهای بدون متقاضی.

    مورد چهارم چند ماهی است که وزارت راه و شهرسازی را درگیر خود کرده است، چراکه از یک سو به ظاهر در حال تکمیل و افتتاح واحدهای مسکن مهر است و همزمان دغدغه پیدا کردن مشتری برای واحدهای بدون متقاضی این طرح را دارد. روایت‌های متفاوتی در رابطه با تعداد این واحدها وجود دارد که دامنه تغییرات آنها به چند ده هزار واحد هم رسیده است.

    بهمن پارسال مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را 75 هزار واحد اعلام کرده و گفته بود: در تیرماه این عدد 88 هزار و 900 واحد بود که توانستیم از طریق شیوه‌نامه‌ها بخشی از مشکل این واحدها را حل کنیم.

    وی اواخر فروردین امسال رقم جدیدی را برای تعداد واحدهای بدون متقاضی اعلام کرد: « مطابق جدیدترین اطلاعات ارسالی از استان‌ها تعداد کل واحدهای بدون متقاضی (پروژه‌های سه‌جانبه، تعاونی‌ مسکن و خودمالک) 118 هزار واحد است.»

    در روزهایی که آمار این قبیل واحدها در حال تغییر بود، وزارت راه و شهرسازی اقدام به تعدیل شرایط واگذاری آنها کرد به این امید که بتواند مردم را به خرید واحدهای بدون متقاضی ترغیب کند.

    اما با گذشت حدود دو ماه از آغاز فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از فروش تنها 1000 واحد (84 صدم درصد کل واحدهای بدون متقاضی) خبر داده و بر تعدیل دوباره شرایط خرید این واحدها تاکید کرده است.

    پیش‌تر مدیرعامل شرکت عمران پرند از امضای قرارداد 1000 واحد مسکن مهر بدون متقاضی با سازمان بهزیستی خبر داده بود. احتمالا 1000 واحد اعلام شده از سوی مهرآبادی همین قرارداد با بهزیستی است، مسئله‌ای که نشان می‌دهد مردم فعلا هیچ تمایلی به خرید واحدهای نیمه‌تمام بدون منقاضی ندارند، بی شک نامشخص بودن زمان تحویل و خلف وعده‌های بی‌شمار افتتاح باعث بروز این اتفاق شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی