مدیران خودروعصر اعتبار

اعتراضات بدون سند به نتیجه انتخابات شوریاری‌ها

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد کثیری از شکایات انتخابات شورایاری‌ها بدون مستند بود و حتی شنیدن برخی از آن اعتراضات هم ما را می رنجاند و وارد نبود.

اعتراضات بدون سند به نتیجه انتخابات شوریاری‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  افشین حبیب زاده  ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین به افرادی که توانسته بودند با جلب اعتماد مردم به شورایاری محلات راه پیدا کنند، به ارائه گزارشی از نحوه اجرا و نظارت بر فرایند پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها پرداخت و گفت: امسال برای اولین بار انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد و مردمی که در شعب اخذ رای حاضر می شدند با نشان دادن کارت ملی خود احراز هویت شده و با وارد کردن کد انتخاباتی نامزدها در دستگاه، رای خود را به صندوق می انداختند.

    عضو هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها با اشاره به سرعت بالای روند اخذ و ثبت آرا، اظهار کرد: در بازدیدی که از برخی شعب اخذ رای داشتم مشاهده کردم که علیرغم حضور مردم در صف، روند احراز رای دهندگان، اخذ رای و ثبت آن سریع انجام می شد و پرینت رای افراد نیز به آنها نشان داده می شد و بعد به داخل صندوق می افتاد. پس از پایان رای گیری نیز سیستم نتیجه را اعمال می کرد بدون اینکه هیچ اعمال نظر شخصی صورت گیرد و در نهایت نیز نتیجه انتخابات در کمترین زمان ممکن که حدود ساعت یک الی دو بامداد بود، اعلام شد.

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به اعتراضات صورت گرفته از سوی نامزدها به نتیجه انتخابات پرداخت و گفت: تعداد کثیری از این شکایات بدون مستند بود و حتی شنیدن برخی از آن اعتراضات هم ما را می رنجاند و وارد نبود. مثلا اعتراض جمعی را برای من فرستاده بودند که در فلان منطقه نیمی از افراد راه یافته به شورایاری محلات جدید بوده و شناخته نیستند و کلی بیانیه صادر کرده بودند. این بحث ها جای تاسف داشت که نتیجه آرا را نمی پذیریم و علاوه بر آن مطالبی را نیز مطرح کنیم که جای تامل دارد.

    وی ادامه داد: برخی نیز در اعتراضات خود اعلام کردند که نامزد پیروز در انتخابات اشخاصی را از محلات دیگر آورده و یا نامزد منتخب کارمند شهرداری بوده است در صورتی که ما اعلام کرده بودیم که کارمند شهرداری در صورتی که محل سکونتش با شهرداری منطقه ای که در آن اشتغال دارد، متفاوت باشد، حضورش در انتخابات هیچ ایرادی ندارد. علیرغم اینکه به همه این شکایت ها به صورت شبانه روزی بررسی شد، اکثریت قریب به اتفاق اعتراضات بدون سند متقن بود.

    حبیب زاده با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات نیز هیچ دخالتی در نتیجه نداشتند و شمارش آرا نیز دستی نبوده که شائبه دخالت در نتیجه مطرح شود، خطاب به افرادی که نتوانستند در انتخابات رای لازم را کسب کنند، گفت: ما باید نتیجه انتخابات را بپذیریم. اگر برای مردم نامزد شده بودیم و می خواهیم به مردم خدمت کنیم، باید دست به دست هم دهیم تا محله بهتری داشته باشیم. اما اگر افرادی بخواهند در طول سه سال آینده تخریب کنند و اجازه فعالیت به اعضای شورایاری را ندهند و در کار آنها کارشکنی کنند بدانند که اعضای شورای شهر از تمام افرادی که رای آورده باشند تمام قد حمایت خواهد کرد تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. از کسانی هم که رای نیاوردند ضمن تشکر از حضورشان در رقابت، می خواهیم در کنار اعضای شورایاری بوده و برای بهبود وضعیت محله خود با یکدیگر همکاری کنند.

    رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وظایف شورایاری که اخیر از سوی اعضای شورای شهر اصلاحاتی در آن صورت گرفته پرداخت و گفت: شرح وظایف جدید شورایاری ها برخواسته از آسیب شناسی بود که در ابتدای دوره انجام دادیم. در مقدمه این شرح وظایف آمده که جایگاه شورایاری کجا است و زیر نظر شورای اسلامی شهر تهران فعالیت خواهد کرد. شورای شهر دائما بر فعالیت شورایاری ها نظارت خواهد داشت و از فعالیت آنها گزارش تهیه خواهد کرد تا به بهترین نتیجه عملکردی برسند.

    عضو ستاد هماهنگی شورایاری ها بر لزوم دقت بر موارد ذکر شده در 17 بند شرح وظایف شورایاری ها تاکید کرد و گفت: تمامی اعضای شورایاری باید این 17 بند را به طور دقیق مطالعه کنند تا از وظایف، اختیارات و تکالیف خود آگاه شوند. در گذشته برخی اعضای شورایاری در مراجعات خود درخواست هایی داشتند که در حیطه اختیارات شورایاری ها و حتی شورای شهر هم نبود.

    وی با تاکید بر لزوم پرهیز از مکاتبه با نهادهای خارج از سیستم مدیریت شهری، اظهار کرد: در 17 بند، وظایف شورایاری به طور مشخص ذکر شده که از جمله آنها می توان به مشارکت، همکاری و اقدام موثر برای تقویت محلی و شناخت، بررسی و اولویت بندی نیازها، نارسایی ها و مشکلات اشاره کرد. اینکه شورایاری ها بعضا با وزرا مکاتبه و بعد گله می کنند که چرا پاسخ نامه آنها داده نشده به این دلیل است که آن مکاتبه از وظایف شورایاری ها نیست.

    بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، حبیب زاده در پایان از اعضای شورایاری ها خواست در تصمیم گیری ها از مردم محله دعوت کرده و با بهره گرفتن از ظرفیت متخصصان ساکن در محله در جهت رفع مشکلات و بهبود وضعیت محله تلاش کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار