مدیران خودروعصر اعتبار

آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰‌متری در صدر تقاضا

عصر ساختمان- آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی که در فروردین‌ماه بیشترین سهم معاملات ثبت شده واحدهای مسکونی را به خود اختصاص داده بودند، در اردیبهشت‌ماه نیز این جایگاه را حفظ کرده‌اند.

آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰‌متری در صدر تقاضا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، آپارتمان‌های 60 تا 70 مترمربعی که در فروردین‌ماه بیشترین سهم معاملات ثبت شده واحدهای مسکونی را به خود اختصاص داده بودند، در اردیبهشت‌ماه نیز این جایگاه را حفظ کرده‌اند. واحدهای مسکونی 60 تا 70 مترمربعی از نظر مساحت در گروه واحدهای میان‌متراژ قرار دارند و قیمت تمام‌شده آنها معمولاً با قدرت خرید متقاضیان تناسب بیشتری دارد. از سوی دیگر این مساحت، به نوعی کوچک‌ترین متراژی است که می‌تواند در شکل واحد مسکونی دو خوابه طراحی و عرضه شود. از این رو گزینه ‌ایده‌‌آلی برای خانوارهای سه نفره و بیشتر به شمار می‌رود و متقاضیان زیادی به تملک این آپارتمان‌ها تمایل دارند.

    نظرسنجی اخیر از مشاوران املاک نیز این گزاره را تایید می‌کند و نشان می‌دهد واحدهای 50 تا 80 مترمربعی در صدر تقاضای نیمی از خریداران قرار دارد. بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد شمار واحدهای مسکونی 60 تا 70 مترمربعی معامله شده که اطلاعات قرارداد آنها تا روز گذشته در این سامانه ثبت شده مجموعاً 1482 مورد بوده که معادل 15.9 درصد از کل معاملات ثبت‌شده طی یک ماه گذشته است. این در حالی است که 15.8 درصد معاملات فروردین‌ماه نیز به واحدهای مسکونی 60 تا 70 مترمربعی اختصاص داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی