مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

تصویب بسته تشویقی نوسازی کلانشهر تهران

عصر ساختمان- مصوبات و برنامه های پیشنهادی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و کمیته های زیرمجموعه در شانزدهیمن جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری به ریاست وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

تصویب بسته تشویقی نوسازی کلانشهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، عبادالله فتح اللهی ضمن حضور در شانزدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری که به ریاست عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گزارشی از اقدامات ستاد ملی بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران را ارائه نمود.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه که با دستور بررسی مصوبات و برنامه های پیشنهادی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و کارگروه های زیرمجموعه تشکیل شد، خاطر نشان کرد: استمرار جلسات ستاد ملی، این اعتقاد را در مجموعه مدیریت شهری نهادینه کرده که عزم دولت برای ورود و ساماندهی بافت های فرسوده و محلات هدف، عزمی بسیار جدی و تردید ناپذیر است که در مقایسه با سال های گذشته به عنوان نقطه قوت و سرمایه ملی در مدیریت هماهنگ نوسازی بافت های فرسوده تلقی می شود.

    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در ابتدای گزارش خود با اشاره به همدلی، همراهی و صمیمیت شکل گرفته میان مجموعه ی دستگاه های دولتی و مدیریت شهری در امر نوسازی، از کلیه مسئولان ذیربط به ویژه استاندار تهران، معاون هماهنگی و عمرانی و همچنین معاون امنیتی استانداری به دلیل همکاری بی شائبه با ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تقدیر و تشکر کرد.

    فتح اللهی با بیان این که سازمان نوسازی شهر تهران در سال 1347 تأسیس شده و 5 دهه را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: این سازمان در دوران حاکمیتی مختلف فعالیت داشته است فلذا ظرفیت مناسبی از تجارب نخبگان ملی، پژوهشگران دانشگاهی، مسئولان مدیریت شهری، مسئولان اجرایی و ... در امر نوسازی در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

    وی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته از اقدامات گذشته نوسازی، تصریح کرد: هدایت و مساعدت ذی نفعان، مالکان، ساکنان و سازندگان جزء و توجه به مسئولیت ذاتی دستگاه های دولتی و اجرایی در فرآیند نوسازی از جمله رویکردهای اقدام  در ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه به میزان وسیع پلاک های زیر 100 متر در پایتخت و زندگی خانوارهای متراکم در این پلاک ها اشاره و عنوان کرد: کف استاندارد قطعه بندی بر مبنای طرح تفصیلی 150 متر است، فلذا همت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران بر این است که با تشویق مالکان جهت تجمیع پلاک های ریزدانه و فرسوده، دامنه پروانه های صادره در سال جاری را به 150 متر نزدیک نماید.

    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به استقرار 50 دفتر خدمات نوسازی در 147 محله فرسوده شهر تهران، یادآور شد: این دفاتر جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به ساکنان بافت های فرسوده در خصوص ضوابط و مقررات نوسازی، آشنایی با وظایف نهادهای ذی مدخل در امر نوسازی، ترغیب ساکنان برای ورود به نوسازی، تقویت و توسعه فرهنگ تجمیع و ... شکل گرفته اند و به تناسب وضعیت و شرایط محلات به ساکنان خدمات رسانی می کنند.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین یادآور شد: تهیه و تدوین بسته های تشویقی محله محور بر اساس شرایط و مقتضیات هر محله یکی از مأموریت ها و سیاست های این سازمان است که از سال 93 بر مبنای مصوبه ی جلسه ارزیابی عملکرد و نظارت ستادی سازمان نوسازی و همچنین اولین جلسه ی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر  با حضور دکتر قالیباف در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

    فتح اللهی عدم وجود مدیریت هماهنگ در نوسازی را یکی از اصلی ترین چالش های نوسازی در سنوات گذشته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با شکل گیری ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری و ستادهای متناظر آن در شهرها و کلانشهرهای کشور  این چالش برطرف شده است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تشریح اقدامات و مصوبات کمیته های زیر مجموعه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، رایگان کردن هزینه های مربوط به انشعابات آب، فاضلاب، گاز، مجوزهای حفاری، هزینه های مهندسی؛ هدفمند کردن وام نوسازی؛ استفاده ساکنان بافت های فرسوده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی موجود در شهر؛ بررسی و اقدام جهت رفع مشکلات ثبتی و حقوقی؛ تدوین بسته های تشویقی محله محور؛ صفر کردن هزینه های مربوط به عوارض متفرقه نوسازی و ... را بخشی از مصوبات کمیته های 5 گانه زیر مجموعه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران عنوان کرد که تصویب این موارد در قالب بسته تشویقی نوسازی کلانشهر تهران در دستور کار ستاد ملی بازآفرینی شهری قرار گرفت.

    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در خاتمه با قرائت مصوبات ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که در 6 اردیبهشت ماه به ریاست شهردار محترم تهران برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این مصوبات در کلانشهر تهران به عنوان پایلوت، به نتایج ارزشمندی در نوسازی بافت های فرسوده در پایتخت و به تبع آن در سایر شهرهای کشور دست یافت.

    شایان ذکر است وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، فعالیت های این ستاد را مثبت ارزیابی کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی