مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

فعلاً امیدی به اجرای مسکن اجتماعی نیست

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که هنوز وزارت تعاون نتوانسته منابع مالی را برای مسکن اجتماعی تدارک ببیند، گفت: با توجه به تنگنای مالی دولت فعلا امیدی به اجرای طرح مسکن اجتماعی نیست.

فعلاً امیدی به اجرای مسکن اجتماعی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  تسنیم، سیدمحمد پژمان درباره طرح مسکن اجتماعی افزود: وقتی منابع مالی اجرای طرح مسکن اجتماعی وجود ندارد، سازمان ملی زمین و مسکن، زمین را به چه کسی بدهد.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت و ساز مسکن اجتماعی اجرایی نشده است، تصریح کرد: خیر، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن اجتماعی صحبت کردیم و مقرر شد طی یک برنامه‌ای سالانه 110 تا 120 هزار مسکن بسازیم.

    وی ادامه داد: «بخش زیادی اقشار کم‌درآمد جامعه تحت پوشش آنها -وزارت تعاون- است، مانند اقشار کارگری بازنشسته‌ و بیمه پردازها. هنوز منابعی برای آوردن در این بخش نتوانسته‌اند تدارک ببینند.»

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که طرح مسکن اجتماعی چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: تا گره تنگناهای مالی کشور باز نشود فعلا امیدی به اجرای مسکن اجتماعی نیست.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیش‌تر با بیان این‌که پولی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی نداریم به تسنیم گفته بود: برای رکن اصلی این قضیه یعنی تامین مالی چه در بخش سهم دولت و چه بخشی که مربوط به تسهیلات بانکی است، اقدامی صورت نگرفته است.

    پژمان افزود: هنوز بخش قبلی مسکن اجتماعی یعنی تامین مالی هنوز حل نشده است. رکن اصلی این قضیه تامین مالی است چه آن بخشی که سهم دولت است و چه بخشی که مربوط به تسهیلات بانکی است که باید به این بخش بدهند.

    وی تصریح کرد: هنوز اقدامی در رابطه برای تامین مالی کسانیکه خودشان می‌خواهند -در طرح مسکن اجتماعی- صاحب واحد شوند یا چه این‌که کسانیکه می‌خواهند واحد احداث کرده و به‌صورت اجاره‌داری نگهداری کنند، صورت نگرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو