مدیران خودروعصر اعتبار

در گفت و گو با معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

تخصیص اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومانی برای راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز

عصر ساختمان- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر ۶۷۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه ساخت آن تا نیمه دوم سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

تخصیص اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومانی برای راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به بازدید اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز اشاره کرد و گفت:  خط  راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز با هدف دسترسی آسان و سریع بخش‌های شمال غربی کشور به تهران و کاهش 114 کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است.

    او گفت: با احداث این خط راه آهن زمان سفر به مناطق مذکور (میانه- بستان آباد- تبریز) بیش از 5 و نیم ساعت کاهش می‌یابد.

    معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از تخصیص منابع مالی از طرف سازمان برنامه و بودجه  کشور خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از راه آهن، باحمایت‌های مالی سازمان برنامه و بودجه ساخته شده و در بازدید چند روز پیش هم دستوری برای تخصیص منابع ارائه شد و ما امیدواریم تا 2 ماه آینده راه آهن میانه به بستان آباد به اتمام برسد.

    خطیبی با اشاره به اینکه 40 میلیارد تومان اعتبار به این خط راه آهن تخصیص داده شد، گفت: محدوده میانه تا بستان آباد تا 2 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی بخش دیگر از این پروژه تا 2 ماه دیگر تکمیل و این مسیر ریلی به بهره برداری برسد.
    بیشتر بخوانید: تولید و بازسازی 172 دستگاه ناوگان ریلی در 4 ماه ابتدای امسال
    او با اشاره به اینکه راه آهن میانه_بستان آباد_تبریز 203 کیلومتر بوده و زیرسازی 154 کیلومتر از آن به اتمام رسیده است، گفت: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محدوده این مسیر، حدود 85 درصد است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفت و تامین منابع مالی کل پروژه تا نیمه دوم سال 99 به بهره برداری برسد.

    معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با بیان اینکه کل منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه 670 میلیارد تومان است، گفت: 220 میلیارد تومان از آن امسال از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده شد و در بازدید چند روز پیش هم تخصیص 450 میلیارد تومان دیگری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    خطیبی توضیح داد: 80 درصد مسیر ریلی میانه_بستان آباد_تبریز در مناطق کوهستانی و تپه ماهور قرار دارد و همین موضع باعث شد که 7 کیلومتر انواع پل‌های خاص، 6.7 کیلومتر هم تونل در این مسیر احداث شود. این راه‌آهن دارای 4 ایستگاه سبقت و تلاقی و 7 ایستگاه مسافری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار