مدیران خودروعصر اعتبار

ساماندهی محله عبدل‌آباد

عصر ساختمان- شهرداری تهران برای تحقق دو هدف در جنوب پایتخت، نسبت به ساماندهی بساط‌گستران در یکی از محله‌های قدیمی تهران - عبدل‌آباد- اقدام کرد

ساماندهی محله عبدل‌آباد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، شهردار منطقه 19 درباره نحوه جلب رضایت کسبه برای تجمیع و ساماندهی بازار بزرگ عبدل‌آباد اعلام کرد: از چندین ماه قبل گفت‌وگوهایی با کسبه و هیات امنا آغاز شده بود که بخشی از کسبه به‌دلیل وجود بساط گستران و ایجاد اخلال در کسب درآمد و فعالیت‌های جاری و روزمره‌شان، شخصا به شهرداری مراجعه و پیگیری داشتند و در این طرح با شهرداری همراه شدند و بخش دیگر از کسبه که خودشان اقدامی در این خصوص نداشتند به‌واسطه گفت‌وگو و مذاکرات و بیان اهداف و دلایل اجرای طرح توانستیم اعتماد و مشارکت آنها را در اجرای طرح جلب کنیم.

    همچنین تشریح برنامه‌هایی که پس از اجرای طرح همچون پیرایش شهری، مبلمان شهری و تونل نور در این بازار انجام خواهد شد از موارد دیگری بود که کسبه را برای مشارکت در این امر ترغیب کرد. علی توکلی مهم‌ترین دغدغه و هدف شهرداری در بحث ساماندهی بساط گستران بازار بزرگ احسانی را موضوع تامین ملاحظات ایمنی و دسترسی خودروهای امدادی و ارگان‌هایی چون آتش‌نشانی و اورژانس به این معبر دانست که متاسفانه امکان دسترسی هیچ خودروی امدادی به این بازار وجود نداشت و این مساله بسیار خطرساز شده بود، از دیگر اهداف این طرح خدمات‌رسانی در حوزه پیرایش و مبلمان شهری، نظافت و پاکسازی معابر عمومی و ارائه خدمات عمرانی مانند مرمت و ترمیم کفپوش بوده که به‌دلیل اشغال معبر از سوی بساط گستران میسر نبود.  به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، اطلاعات شهرداری تهران درباره بازار مسکن جنوب شهر نشان می‌دهد، روند معاملات خرید آپارتمان در این محدوده کمی بهتر از اوضاع در شمال شهر است. در این باره شهردار منطقه 19 گفت: وضعیت بازار مسکن و ساخت‌و‌ساز در منطقه 19 جدا از شهر تهران نیست و بی تردید هر اتفاقی در این بازار رخ دهد این منطقه نیز مجزا از آن نخواهد بود. اما آنچه این منطقه را متفاوت از مناطق دیگر شهر تهران می‌کند، قیمت پایین مسکن در منطقه 19 نسبت به اکثر مناطق دیگر است؛ به‌طوری‌که براساس آمارهای اعلام شده در بازار مسکن تهران، همیشه ارزان ترین قیمت آپارتمان شهر تهران متعلق به این منطقه است و از سویی قیمت تمام شده ساخت‌و‌ساز تابع منطقه نیست و تقریبا در تمام سطح شهر یکسان است و با توجه به افزایش قیمت ساخت، این امر سبب عدم‌توجیه ساخت‌وساز برای سازندگان و سرمایه‌گذاران شده است. وی افزود: در شرایط فعلی به‌دلیل قیمت تقریبا پایین آپارتمان در این منطقه نسبت به سایر مناطق، خرید فروش آپارتمان رونق بیشتری دارد. به این ترتیب می‌توان گفت در این منطقه عرضه آپارتمان کم (به‌دلیل عدم‌توجیه اقتصادی ساخت‌و‌ساز) ولی تقاضای خرید مسکن (به‌دلیل ارزانی نسبت به سایر مناطق ) زیاد است. وی میزان مشارکت کسبه منطقه 19 در پرداخت عوارض در موعد مقرر را به میزان 50 درصد اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار