مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌اندازی تالار معاملات شهرداری تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات

عصر ساختمان- مدیر تالار معاملات شهرداری تهران گفت: با راه‌اندازی تالار معاملات شهرداری، دیگر در شهرداری پیمانکار ناشناخته یا محلی و بومی نخواهیم داشت و رقابت بین همه پیمانکارانی خواهد بود که تایید صلاحیت می شوند.

راه‌اندازی تالار معاملات شهرداری تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، امیرحسین شمس یکی از نخستین اقدامات خود در اداره کل حقوقی شهرداری تهران را بازگرداندن کارشناسان به این اداره عنوان و درباره راه‌اندازی تالار معاملات در شهرداری اظهار کرد: باتوجه به سابقه نظارتی خود به این نتیجه رسیدم که راه‌اندازی تالار معاملات باید یکی از اقدامات مهم ما باشد. البته در دهه 80 پیش زمینه‌ای درباره تالار معاملات شهرداری از سوی نیروهایی که از مجموعه خارج شده بودند، وجود داشت.

    مدیرکل حقوقی شهرداری تهران با بیان اینکه معاملات شهرداری تهران سه دسته هستند، گفت: در این تالار در وهله نخست معاملات همه مناطق 22 گانه تجمیع خواهد شد و تحت نظارت یک کمیسیون، از صفر تا 100 معاملات کلان بالای 250 میلیون تومان شهرداری تهران در این تالار انجام می‌شود.

    شمس توضیح داد: در این تالار از آگهی مزایده و مناقصه تا برگزاری مناقصه، بازگشایی پاکت ها و اعلام برنده همه به صورت شفاف و روشن در مقاطع خاص و رخ به رخ با پیمانکار انجام و برنده هم در همان لحظه مشخص می‌شود. بنا داریم اگر امضای الکترونیک به سرانجام برسد قرارداد را در لحظه به پیمانکار ابلاغ کنیم چراکه در حال حاضر بین برگزاری مناقصه و ابلاغ آن به پیمانکار فاصله‌ای وجود دارد که گاهی به یک سال هم می‌رسد، اما در تالار معاملات اینگونه نخواهد بود.

    مدیر تالار معاملات شهرداری تهران، راه‌اندازی این تالار  را یکی از مواردی عنوان کرد که شورای شهر، شهرداری تهران و همچنین دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در راستای شفاف‌سازی به دنبال آن بودند.

    صفر تا 100 معاملات شهرداری در تالار معاملات

    وی تجلی شهرداری تمام شیشه‌ای را در ایجاد تالار معاملات شهرداری توصیف کرد و گفت: شفاف‌سازی، به موقع انجام شدن و چگونگی معامله همگی در معرض دید شهروندان است. البته پیش از این جزییات معاملات در سامانه شفافیت منتشر می‌شد اما در نشست‌هایی که با خانم آروین -عضو شورای شهر - و شورای شهر تهران داشتیم بحث ما این بود که شهروندان در سامانه شفافیت شهرداری انتهای کار یعنی قرارداد نهایی را می‌بینند اما در تالار معاملات صفر تا 100 معاملات قابل رصد و رویت است.

    به گفته شمس؛ سامانه قراردادها که در گذشته در شهرداری راه اندازی شده بود به تالار معاملات متصل خواهد شد. این موارد در آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران که مصوب مجلس هم است تبیین شده و حالا شهرداری این قانون را اجرا کرده است.

    تالار معاملات شهرداری در طبقه اول ساختمان روزنامه اطلاعات

    مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، پاسخ این پرسش را که ضرورت ایجاد تالار معاملات در شهرداری چه بود، اینگونه داد: نخست اجرای قانون و  در درجه دوم شفاف سازی؛ یعنی دیگر در شهرداری پیمانکار ناشناخته یا محلی و بومی نخواهیم داشت و رقابت بین همه پیمانکارانی که تایید صلاحیت خواهند شد ایجاد می شود.

    او به کمک‌ها و پیگیری‌ها معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در راه‌اندازی تالار معاملات اشاره کرد و درباره مکان این تالار هم گفت: تالار معاملات قرار است در طبقه اول ساختمان روزنامه اطلاعات در مساحتی حدود 1700 متر کارش را آغاز کند. اعتبار کافی دیده شده و الان در حال تجهیز سالن ها هستیم. در این تالار به طور همزمان می‌توانیم سه معامله را در لحظه انجام دهیم.

    براساس گزارش شهرنوشت، مدیر تالار معاملات شهرداری تهران، این را هم اضافه کرد که اگر تاخیری باشد صرفا به دلیل آماده سازی محیط است، اما اداره کل حقوقی به عنوان ایده پرداز این طرح و مجری از همین الان آمادگی شروع به کار را پس از معرفی شدن مسئولان فنی از سوی شهردار تهران را دارد. امیدواریم از اوایل مهرماه تمامی معاملات را در تالار برگزار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار