مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

سوداگران شهرهای ایران را به جنگل‌های ساختمانی تبدیل می‌کنند

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوعی که در وزارت راه و شهرسازی در حوزه معماری شهری تعقیب می‌شود٬ مفهوم بازآفرینی شهری است٬ گفت: اینکه شهرهای ایران به جولانگاه سوداگران تبدیل شود و این سوداگران فقط بخواهند شهر را به محلی برای ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه و بدون هویت تبدل کنند٬ مورد تأیید نیست؛ در واقع این شهر دیگر شهر نخواهد بود بلکه تبدیل به جنگلی ساختمانی خواهد شد.

سوداگران شهرهای ایران را به جنگل‌های ساختمانی تبدیل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی ایده‌های نمایشگاه دوسالانه معماری تهران را در جهت مفهوم بازآفرینی شهری دانست و گفت: به این دلیل که ایده‌های این نمایشگاه در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است قطعا دولت از این ایده‌ها حمایت خواهد کرد.

    آخوندی افزود: این نمایشگاه عمدتا به بازخوانی محیط زندگی و رابطه آن با انسان می‌پردازد و ایده‌های جالبی را در حوزه‌های مختلف از جمله ساختمان٬ شهر و نحوه تعامل انسان‌ها با محیط زندگی در فضاهای عمومی و خانه مطرح می‌کند.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه به دنبال این است که دریابد چگونه می‌تواند حس خوشایند و سرزندگی را به محیط شهری برگرداند٬ گفت: ابتدا این عمل با کارهای بسیار ساده مثل ساخت یک نما شروع می‌شود ولی پس از آن درمی‌یابیم که این نما چگونه می‌تواند با روان و سرزندگی و طراوت شهری ارتباط برقرار کند تا در نهایت مردم بتوانند از این فضا بهتر استفاده کنند.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: برای مثال اغلب مردم تصور می‌کنند باید یک ساختمان فرسوده و به اصطلاح کلنگی را تخریب کرد ولی وقتی به همین ساختمان با یک ایده خلاقانه روبه‌رو شویم٬ می‌بینیم که چگونه این ساختمان می‌تواند مجددا به شهر بازگردد و فضایی مطبوع برای شهر ایجاد کند.

    وی اضافه کرد: با اجرای چنین ایده‌های خلاقانه‌ای هم می‌توان ارتقای کیفیت زندگی را برای مالک و هم می‌توان با ایجاد فضایی آشنا و قدیمی گامی در جهت یادآوری خاطرات یک ملت فراهم کرد.

    این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در بخش دیگری از این نمایشگاه شاهد آثاری بودیم که بیانگر فهم دانشجویان جوان از زندگی روستایی بود٬ گفت: دید این دانشجویان به عنوان یک بیننده یا مسافر به روستاها شکل گرفته است که ارتباط این زندگی روستایی با بازگشت به طبیعت را نشان می‌دهد. با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفتگوی جدی حول این محورها در بین دانشجویان ایرانی شکل می‌گیرد و علاوه بر آن امکان گفتگو با همتایان خود در سطح دنیا فراهم می‌شود.

    آخوندی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین بحثی که در معماری صورت می‌گیرد خلاقیت است٬ گفت: معماری نیز در واقع آفرینش یک فضا است که در این راستا پرداختن به بهترین ایده‌های جهانی در حوزه معماری بسیار اهمیت دارد. نمایشگاهی از این ایده‌ها بسیار می‌تواند الهام‌بخش باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوعی که در وزارت راه و شهرسازی در حوزه معماری شهری تعقیب می‌شود٬ مفهوم بازآفرینی شهری است٬ گفت: اینکه شهرهای ایران به جولانگاه سوداگران تبدیل شود و این سوداگران فقط بخواهند شهر را به محلی برای ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه و بدون هویت تبدل کنند٬ مورد تأیید نیست؛ در واقع این شهر دیگر شهر نخواهد بود بلکه تبدیل به جنگلی ساختمانی خواهد شد.

    وی یادآور شد: در واقع ما با انسان مواجه هستیم و اصلی‌ترین بحث ما ارتقای کیفیت زندگی انسان است تا مفهوم آفرینش معماری بر مبنای بازآفرینی شکل بگیرد و این نمایشگاه نیز در همین راستا گام بر می‌دارد به همین دلیل چون ایده‌های این نمایشگاه در راستای سیاست‌های ما است٬ از این ایده‌های طرح شده از سوی دولت حتما حمایت خواهد شد.

    وی یکی دیگر از ایده‌های جالب نمایشگاه دوسالانه معماری تهران را آثار داد و ستد بین اقلیم و معماری٬ بین آب٬ آتش و معماری در نمایشگاه برشمرد و نمایشگاه دوسالانه معماری تهران را محلی برای افرادی که با مفهوم آفرینش کالبدی سر و کار دارند٬ دانست و گفت: این فرد می‌تواند٬ وزیر راه و شهرسازی٬ شهردار٬ استاد دانشگاه٬ معمار٬ سازنده یا حتی صاحب خانه باشد و گروه‌های مختلف می‌توانند در این نمایشگاه حاضر شوند و ایده بگیرند و گفتگو کنند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برپایی دو ماهه نمایشگاه دوسالانه معماری تهران افزود: این نمایشگاه از 25 اردیبهشت آغاز شده و در همین مدت کوتاه بیش از 700 نفر از آن بازدید کردند این فضا جایی برای مبادله اندیشه و توسعه آفرینش معماری به شمار می‌آید.

    وی با بیان اینکه در همین رابطه دو سالانه معماری ونیز در هفته آینده برگزار خواهد شد که معتبرترین دو سالانه معماری جهان است گفت: در وزارت راه و شهرسازی سعی کرده‌ایم از معماران حمایت کنیم که البته این حمایت بیشتر معنوی بوده تا مادی و خود معماران تلاش داشتند که در کنار سایر کشورها در نمایشگاه دوسالانه ونیز شرکت کنند و در آن‌جا خوش بدرخشند.

    آخوندی با یادآوری اینکه در دوره قبلی حضور ایران در نمایشگاه ایتالیا حضور بسیار موثری بود و موجب تشویق ایران از سوی سایر شرکت‌کنندگان شد٬ از احتمال حضور خود در این نمایشگاه در هفته آینده خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو