مدیران خودروعصر اعتبار

سبکی متفاوت در معماری؛

این خانه همیشه رو به خورشید است

عصر ساختمان:مهندسان خانه ای متفاوت ساخته اند که با برخورداری از قابلیت چرخیدن، می تواند همواره خود را در برابر خورشید قرار دهد.

این خانه همیشه رو به خورشید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، این خانه جدید که 359 نام دارد، بر روی پایه چرخشی با قابلیت تنظیم دستی ساخته شده که به راحتی می تواند جهت تابش خورشید را دنبال کند. در نتیجه گرمایش خانه از طریق پرتوهای خورشید به راحتی صورت گرفته و در عین حال فضای داخلی آن در طول روز به طور طبیعی نورانی است.این خانه با 3.6 طول و عرض ابعاد کوچکی داشته و تنها 13 مترمربع بزرگی دارد و در دو طبقه خلاصه شده است.

    اگرچه این خانه ابعاد کوچکی دارد اما تقریبا می توان تمامی امکانات یک خانه کامل را در آن مشاهده کرد.مهندسان برای تأمین گرمایش مورد نیاز این خانه در شب هنگام نیز ابتکار ساده ای به خرج داده و از یک سیستم گرم کننده کوچک برای این منظور استفاده کرده اند.

    این خانه در پورتلند آمریکا مستقر شده و جالب اینکه از ابتدا قرار بود هیچگونه وابستگی به زیرساختارهای شهری نداشته باشد اما به نظر می رسد اتصال آن به شبکه آب شهری و فاضلاب اجتناب ناپذیر باشد.موفقیت به دست آمده در ساخت مدل ابتدایی این خانه موجب شده تا مهندسان شرکت سازنده فاز دوم این پروژه را کلید بزنند.

    بر این اساس قرار است نسخه کاملتر این خانه که کاملا مستقل از زیرساختارهای شهری نظیر شبکه سراسر برق و فاضلاب باشد طراحی و ساخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی