مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت خانه‌های کلنگی روی خط مستقیم + جدول

عصر ساختمان:متوسط قیمت خانه‌های کلنگی شهر تهران که از پاییز ۱۳۹۳ به بعد با ثبات همراه شده در زمستان ۱۳۹۴ معادل ۴.۴ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

قیمت خانه‌های کلنگی روی خط مستقیم + جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، مقایسه متوسط قیمت املاک کلنگی در زمستان 1393 نسبت به زمستان 1394 نشان می‌دهد که قیمت‌ها در تمام مناطق شهر تهران تقریبا با ثبات همراه بوده است.

    جدول زیر مظنه جدیدترین قیمت املاک کلنگی در مناطق مختلف شهر تهران طی اردیبهشت 1395 را نشان می‌دهد:

    آمارها نشان می‌دهد پس از شروع جهش یکباره قیمت مسکن در سال 1391 قیمت املاک کلنگی شهر تهران در بهار 92 به بالاترین سطح خود یعنی 4.8 میلیون تومان در هر متر مربع رسید، سپس با افت تدریجی مواجه شد و قیمت‌ها در تابستان 93 پایین‌ترین میزان خود یعنی 4.2 میلیون تومان را تجربه کرد، پس از آن در پاییز 93 با مقدار اندکی افزایش مواجه شد (4.4 میلیون تومان) و از آن زمان تا پایان زمستان 1394 با روند تقریبا خطی به حرکت خود ادامه داده و قیمت‌ها دارای ثبات بوده است.

    تعداد معاملات خانه‌های کلنگی نیز در بهار 1391 سقوط آزاد کرد و از 2700 مورد در زمستان 1390 به حدود 950 مورد در بهار 1391 رسید. منحنی تعداد معاملات املاک کلنگی از بهار 91 تا زمستان 1394 با نوسانات جزئی مواجه شده و در پایان سال گذشته به 700 مورد رسیده است.

    در زمستان گذشته متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 440 هزار تومان با میانگین مساحت 314 متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل 7 دهم درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6 دهم درصد رشد داشته، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی درشهر تهران نسبت به فصل قبل 19.1 درصد رشد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 23.9 درصد کاهش داشته است.

    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شدهه در حدود 9 میلیون و 85 هزار تومان با میانگین مساحت 731 متر مربع در منطقه 3 و کمترین آن در حدود 1 میلیون و 394 هزار تومان با میانگین مساحت 205 متر مربع در منطقه 20 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار