مدیران خودروعصر اعتبار

اظهارات فرماندار تهران درباره تعیین‌تکلیف پرونده ۶۲ برج باغ در تهران

عصر ساختمان- فرماندار تهران درباره آخرین وضعیت صدور پروانه برای ۶۲ برج باغ در تهران گفت: اگر در این ۶۲ باغ، درخت باشد صدور پروانه خلاف است و نباید انجام شود اما اگر در آن درختی نباشد طبق قانون بلامانع خواهد بود.

اظهارات فرماندار تهران درباره تعیین‌تکلیف پرونده ۶۲ برج باغ در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، عیسی فرهادی (فرماندار تهران) در پاسخ به این سوال که در طرح جمع‌آوری کودکان خیابانی آیا باند‌های فعال در این زمینه را شناسایی و با آنها برخورد کرده‌اید، گفت: شناسایی این باندها بر عهده نیروی انتظامی است، اما من معتقدم قطعا باندهایی در این زمینه فعال هستند.

    وی ادامه داد: من یقین دارم کودکان در سر چهارراه‌ها باندی توزیع می‌شوند و درآمدشان نیز به صورت باندی بین آنها تقسیم می‌شود، چراکه یک کودک 3 الی 4 ساله نمی‌تواند بدون برنامه و بدون هماهنگی یک فرد بزرگسال وارد این کار شود.

    فرماندار تهران خاطرنشان کرد: کودکانی بدون والدین از کشورهای اتباع وارد کشور می‌شوند، از همین رو مشخص است که توسط یک باند وارد کشور شده‌اند. باید در خصوص شناسایی این باندها نیز تلاش شود و این کار همانطور که گفتم برعهده نیروی انتظامی است.

    فرهادی درباره صدور پروانه برای 62 برج باغ نیز گفت: هر باغی که واقعا باغ باشد و بخواهند آن را تغییر دهند قطعا با آن مخالفت می‌شود. در برخی باغ‌ها از آن 62 مورد از 50 الی 60 سال گذشته یک بوته هم در آنها نیست این افراد مراحلی را نیز طی کرده‌اند اما متاسفانه کار این افراد در پیچ و خم اداری گیر کرده است.

    وی تصریح کرد: با شهرداری هماهنگی کرده‌ایم مشکل تعاونی‌هایی که پول پرداخت کرده‌اند و مشکل تسویه حساب‌شان طبق قانون و شرایطی که وجود دارد، انجام شده و در زمین‌شان درخت و بوته‌ای نیست را برطرف کنند.

    فرماندار تهران در پاسخ به این سوال که در خصوص صدور پروانه برای 62 برج باغ که مصوبه شورای شهر است به طور مشخص چه تصمیمی گرفته می‌شود، گفت: همانطور که گفتم اگر در این 62 باغ، درخت باشد صدور پروانه خلاف است و نباید انجام شود، اما اگر در آن درختی نباشد طبق قانون و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری مشکل قانونی نداشته باشند، بلامانع خواهد بود.

    فرهادی همچنین درباره انتقال زندان‌ها از شهر به محدوده خارج از شهر و کمک به سازمان زندان‌‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: بخشی از زندان‌‌ها به خارج از تهران منتقل شده و بخشی از زندان‌ها در کرج است و بخشی به فشافویه منتقل شده است. فشافویه نیز زندان مناسب و خوبی است. معتقدم با توجه به شرایط کشور باید به زندان‌های موجود کمک کنیم و آنها را ترمیم کنیم به هر حال سازمان زندان‌‌ها نیاز به کمک دارد و باید مورد توجه قرار گیرند. البته تاکنون مورد توجه استان بوده‌اند و کمک‌‌های خوبی تاکنون استان به سازمان‌ زندان‌ها کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی