مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه بهتـرین اقامتگاه را انتخاب کنیم؟

عصر ساختمان- محل اقامت در سفر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بدون شک هر مسافری دارد.

چگونه بهتـرین اقامتگاه را انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محل اقامت در سفر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بدون شک هر مسافری دارد. کیفیت هتل، میزان دسترسی به بافت اصلی شهر، قیمت، نحوه ارائه خدمات و... جزو گزینه‌هایی است که در انتخاب تاثیرگذار است.در این مطلب قصد داریم تفاوت هتل‌ها را تشریح کنیم و کمکتان کنیم تا هتل مناسب را در سفر انتخاب کنید.


    اولین گروه اقامتگاه که به شما معرفی می‌کنیم، هتل‌های دو ستاره است. این هتل‌ها مرتب و تمیز هستند. خانه‌داری‌شان بسیار خوب است و تمام اتاق‌های آن دارای مبلمان، تلویزیون رنگی، تخت‌هایی با اندازه‌های استاندارد و خوب، حمام و سرویس بهداشتی، قفسه و حوله و صابون در حمام است. همچنین این هتل‌ها ورودی خوبی دارند و رستوران آنها آماده خدمات‌دهی است.

    هتل‌های سه ستاره اما کیفیت خدمات دهی مطلوب‌تری نسبت به دو ستاره‌ها دارند. آنها اتاق‌های مفروش با مبلمانی عالی و جذاب دارند. تنوع رنگ اتاق‌ها بهتر از دو ستاره‌هاست و کنترل دمای آنها بهتر انجام می‌شود. این هتل‌ها به ازای هر تخت، یک دستگاه تلفن دارند و سرویس‌دهی به اتاق‌ها در زمان‌های بیشتری انجام می‌شود. اتاق ملاقات، پذیرش 24 ساعته، نور کافی در اتاق‌ها و دکوراسیون جذاب‌تر و استخر از ویژگی‌های دیگر این نوع از هتل‌هاست.

    اگر یک ستاره دیگر به رتبه هتل اضافه شود، می‌توان گفت که کارکنان این هتل‌ها آموزش دیده‌تر هستند و البته امکانات متنوع‌تری در انتظار شماست.

    چشم‌انداز این هتل‌ها طبیعی و فوق‌العاده زیباست و ممکن است در فضای عمومی‌این هتل‌ها آثار فاخر هنری و دکوراسیون چشم‌نوازتری ببینید. ‌

    هال ورودی این هتل‌ها لوکس است و جعبه کمک‌های اولیه در اتاق‌ها دارد. ممکن است به شما لباس راحتی برای استراحت بدهند و سیستم‌های خودکار در سرویس‌های بهداشت نظیر خشک کن وجود داشته باشد، روزنامه رایگان بگیرید و خودروی هتل شما را به‌صورت رایگان به مقصدهای شهری احتمالی برساند.

    اما آخر راه کجاست؟ آخر راه هتل‌های پنج ستاره است. شما بهترین هتل ممکن را در مقصدتان پیدا کرده‌اید. اینجا همه چیز درجه یک و مرتب است و بیشتر از صد اتاق دارد. پرسنل این هتل نهایت احترام را در برخورد با شما به کار خواهند گرفت و دو بار در روز اتاق شما را تمیز می‌کنند. سرویس رایگان حمل و نقل شهری، مغازه‌هایی برای خرید و یخچال‌هایی پر از خوراکی هم در این هتل خواهید داشت.

    به این نکات توجه کنید که با اضافه شدن هر ستاره، امکانات و به تبع آن، قیمت اقامت در آن هتل هم بیشتر می‌شوند.

    علاوه بر این پول غذا را باید جداگانه بپردازید. یادتان باشد قانون اسکان کودکان در هتل را از مسئول پذیرش هتل بپرسید. به این هم توجه کنید که ستاره‌های هتل با هتل آپارتمان فرق دارد. از آن گذشته ممکن است همه امکانات در همه هتل‌ها یکسان نباشد.

    چگونه انتخاب کنیم؟

    انتخاب هتل مناسب همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در طول سفر بوده است. چه به تنهایی و برای کار سفر کنید چه با اعضای خانواده و به قصد تفریح، آسودگی در طول اقامت شبانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

    از آنجا که هر مسافر دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب هتل باید اولویت‌ها از پیش مشخص شوند. پس بهتر است پیش از سفر از خود بپرسید کدام یک از انواع اقامتگاه‌ها مورد نیازتان است و چه میزان از بودجه سفرتان را به آن اختصاص می‌دهید.

    اگر سفری کاری در پیش دارید، موقعیت مکانی محل اقامت شما و سکوت و آرامش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در سفرهای خانودگی اما بهتر است به امکانات تفریحی هتل و همچنین مراکز خرید و جاذبه‌هایی که در اطراف آن وجود دارد، بیشتر توجه کنید.

    مشاوره با راننده تاکسی ممنوع

    شاید بسیاری با این ترفند قدیمی‌هتل دارها آشنا باشند. در تمام ورودی‌های مقاصد گردشگری معمولا تعدادی راننده تاکسی دیده می‌شوند که به محض خروج گردشگران از فرودگاه‌ها و پایانه‌های قطار و اتوبوس سعی در مجاب کردن آنها نسبت به اقامت در هتلی خاص هستند.

    بهترین گزینه در مقابل ناآشنایی با مقصد و افتادن به دام رانندگانی که به قصد دریافت پورسانت اقدام به تعریف از هتلی با عناوین مختلف ارزان‌ترین یا باکیفیت‌ترین می‌کنند، کسب اطلاعات کافی پیش از اقدام به سفر است. با جمع‌آوری یکسری اطلاعات اولیه نسبت به مراکز مختلف اقامتی مقصد سفر می‌توان از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری کرد.

    اما اگر به هر دلیلی بدون هیچ آشنایی یا اطلاعاتی قدم به مقصد گذاشتید، با ورود به هتل بسرعت اقدام به گرفتن اتاق نکنید بلکه از مسئول پذیرش بخواهید یک یا دو اتاق را به شما نشان دهد؛ از رستوران بازدید کنید تا میزان سلامت محیط و رعایت موارد بهداشتی را دریابید؛ به موقعیت محلی هتل توجه کنید که سر و صدا و شلوغی در طول شب آزارتان ندهد و سپس با در نظرگرفتن تمام جوانب تصمیم به ماندن بگیرید.

    از اینترنت بهره ببرید

    در عصر فناوری و ارتباطات بیشتر کسب و کارها خصوصا مشاغل خدماتی دارای وبسایت هستند. با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو می‌توان به‌راحتی به شبکه گسترده ای از هتل‌ها در سراسر جهان دست یافت.

    علاوه بر این که هر هتل دارای تارنمای مخصوص به خود است که می‌توان به‌واسطه آن با امکانات و شرایط هتل آشنا شد؛ بسیاری از وبسایت‌ها نیز با ارائه مشخصات کاملی از انواع هتل‌ها در درجه‌بندی و قیمت‌های متنوع، اقدام به رزرو اینترنتی می‌کنند.

    با استفاده از این سایت‌های خدمات‌دهنده همچنین می‌توانید از تخفیف‌های مختلف دوره‌ای و فصلی با خبر شده و حتی تاریخ سفر خود را متناسب با این تخفیف‌ها تعیین کنید.

    با مراجعه به سایت محلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید می‌توانید از امکانات آن با خبر شده و همچنین با دیدن عکس‌های آن تا حدی به شرایط هتل واقف شوید و در صورتی که با معیارهای شما مطابقت ندارد، از خرید تور مزبور خودداری کنید.

    فراموش نکنید پیش از سفر با صرف زمان کمی‌جهت تحقیق، می‌توانید اقامتگاهی با قیمتی مناسب و خدماتی شایسته پیدا و سفری باکیفیت‌تر را تجربه کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو