مدیران خودروعصر اعتبار

نصب ۲۴۰ مدرسه پیش‌ساخته در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

عصر ساختمان- مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰۰ پروژه آموزشی در این استان نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است، گفت: طی ۳ سال گذشته ۲۴۰ مدرسه پیش‌ساخته در این استان نصب شده است.

نصب ۲۴۰ مدرسه پیش‌ساخته در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، جهان محرابی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه این استان کوهستانی است، اظهار داشت: 165 هزار و 912 دانش‌آموز در بیش از 3 هزار فضای آموزشی و پرورشی در این استان تحصیل می‌کنند.

    وی با بیان اینکه از تعداد فضای آموزشی 963 فضا روستایی است، گفت: 564 مدرسه روستایی دارای دانش‌آموز کمتر از 15 نفر است.

    محرابی ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و مهاجرت روستاییان، در این 3 سال گذشته از مدارس پیش‌ساخته استفاده کردیم و بیش از 240 مدرسه نصب شد که در سال گذشته 40 مدرسه پیش‌ساخته را خیرین کمک کردند.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 17 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در این استان خبر داد و گفت: جشنواره‌های 16 و 17 خیرین مدرسه‌ساز در تهران برگزار شد که در مجموع خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد که مقیم پایتخت بودند و همچنین خیرین تهرانی 26 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در این استان کمک کردند که تاکنون بیش از 75 درصد آن تحقق یافته است.

    وی افزود: در جشنواره 18 خیرین مدرسه‌ساز نیز که سه‌شنبه گذشته در این استان برگزار شد پیش‌بینی می‌کنیم حدود 14 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز تعهد صورت گرفته باشد.

    محرابی با اشاره به اینکه 90 پروژه آموزشی، ورزشی و نمازخانه در دست اجرا داریم، ادامه داد: بیش از 600 پروژه آموزشی شامل 50 درصد تخریب و بازسازی و 50 درصد مقاوم‌سازی داریم ضمن اینکه به صد فضای آموزشی جدید نیز نیازمند هستیم.

    مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشکل مدارس را در شهر یاسوج عنوان کرد و افزود: با توجه به مهاجرپذیری شهر یاسوج و وضعیت آب و هوایی مناسب‌تر نسبت به سایر شهرهای این استان مشکل فضای آموزشی در استان یاسوج بسیار زیاد است.

    وی همچنین از فعالیت بنیاد برکت در این استان خبر داد و گفت: بیش از 8 فضای آموزشی با 50 کلاس درس توسط این بنیاد در حال پیگیری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو