مدیران خودروعصر اعتبار

۱۳۰۰ واحد مسکونی تا پایان آبان ماه در شهرستان دلفان تکمیل می شود

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین مستقر در شهرستان دلفان گفت: تا پایان آبان ماه ۱۳۰۰ واحد مسکونی احداث شده در دلفان تکمیل شده و تحویل آسیب دیدگان از سیل می شود.

۱۳۰۰ واحد مسکونی تا پایان آبان ماه در شهرستان دلفان تکمیل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، پس از وقوع سیل در برخی استانهای کشور و ضرورت کمک رسانی به مردم آسیب دیده، برخی از استانها به عنوان معین این مناطق تعیین شدند تا عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی برای خسارت دیدگان شتاب گیرد.

    استان قزوین با تجربه ای که در کمک رسانی در حوادث سیل و زلزله در گذشته را داشت این بار نیز مورد توجه وزارت کشور قرار گرفت و به عنوان استان معین شهرستان دلفان در استان لرستان انتخاب شد.

    با استقرار تیم های عملیاتی، فنی و کارشناسی در این شهرستان عملیات ارزیابی میزان خسارت، آواربرداری، تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده از فروردین ماه امسال آغاز شد.

    احمد مطبوعی رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین مستقر در شهرستان دلفان استان لرستان روند بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل در این شهرستان را تشریح کرد.

    * از چه تاریخی نیروهای بنیاد مسکن به استان لرستان عزیمت کرده و در مناطق اسیب دیده مستقر شدند؟

    از 12 فروردین ماه امسال، پس از وقوع سیل در استان لرستان مناطق شهری و بویژه روستایی شهرستان دلفان آسیب زیادی دید و ساختمانهای گلی استحکام خود را از دست دادند که در این راستا دو شهر نورآباد و هر چشمه و 463 روستا دچار خسارت شدند.

     

    با استقرار سه دستگاه لودر، دو دستگاه بیل زنجیری و مکانیکی و 14 دستگاه کامیون برای بازسازی واحدها در محل  مستقر شدیم و ابتدا بازگشایی مسیرها صورت گرفت و با ساخت پل، توانستیم جاده هایی که زیر اب رفته بود را بازگشایی کنیم.

    * اکیپ های ارزیابی از چه زمانی برای برآورد خسارتها وارد کار شدند؟

    بعد از بازگشایی مسیر اکیپ های ارزیاب بنیاد مسکن استان قزوین وارد ماموریت شدند که توانستند بیش از 8 هزار واحد شهری و روستایی آسیب دیده را مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی و فنی قرار دهند که مشخص شد 3 هزار واحد باید از نو احداث شود.

     

    همچنین 3600 واحد تعمیراتی درجه یک و دو و مابقی سالم تشخیص داده شدند و پس از مرحله ارزیابی واحدها، اکیپ های اجرایی وارد فاز عملیاتی و ساخت و ساز شدند.

    * استان قزوین به عنوان معین ساخت چند واحد را بر عهده گرفته است؟

    سهم استان احداث تعداد 3 هزار واحد مسکونی است که در فاز اول باید 1340 واحد ساخته شود که برای واحدهای روستایی 76 میلیون تومان و شهری 86 میلیون تومان تسهیلات داده می شود که تاکنون موفق شده ایم آواربرداری  1340 واحد را به پایان برسانیم، پی کنی 1216 واحد و آرماتور بندی 950 واحد، دیوار چینی 300 واحد،  سقف زنی 90 واحد و گچ و خاک 11 واحد هم تکمیل شده و هشت واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

    * چه تعداد از افراد به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند؟

    تعداد عقد قرارداد احداثی 1803 واحد است که تاکنون 1410 نفر در شرایط پرداخت مراحل یک تا سه هستند و در بخش تعمیرات هم 3600 واحد نیازمند تعمیرات اساسی هستند که صد در صد صاحبان آنها به بانک ها معرفی شده اند و 2700 واحد شهری و روستایی به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

    * در زمینه معیشت هم کمک های اعتباری صورت می گیرد؟

    بله از آنجا که برخی واحدها تخریب نشده بود اما وسایل زندگی افراد از بین رفته بود تشخیص داده شد که کمک های معیشتی به این افراد صورت گیرد که به همه آنها تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود کم و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض داده شده است.

    البته در حوزه احداثی ها هم کمک معیشتی داده شده و همه سه هزار واحد از این تسهیلات برخوردار می شوند.

    * مشارکت بسیج سازندگی در این کار چگونه است؟

    بسیج سازندگی قرار است 60 واحد را احداث کرده و 250 واحد را تعمیر کند و در مجموع کار احداث و تعمیر و بازسازی 450 واحد آسیب دیده توسط این نهاد و زیر نظر ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان قزوین صورت می گیرد.

    * این واحدها تا چه زمانی به اتمام می رسد و آیا اعتبار جدیدی برای واحدهای احداثی داده شده است؟

    اعتبارات جدید برای احداث 1000 واحد دیگر اختصاص داده شده که عملیات آوار برداری این واحدها آغاز شده و برخی در مرحله فنداسیون و آرماتور بندی است و برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم تا پایان آبان ماه این واحدها را تکمیل کنیم. 

    * سرعت و روند اجرای کار چگونه است و چه مشکلاتی دارید؟ 

    بدون اغراق باید اذعان کرد ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان قزوین از استانهای پیشرو در این عرصه است و تلاش می کنیم تا پایان سال همه تعهدات خود را انجام دهیم.

     

    البته مهمترین دغدغه ما گرانی مصالح است که تا چهار برابر شده و رساندن آنها به روستاها و مناطق دور افتاده هزینه های سنگینی را تحمیل کرده به طوری که تامین یک کامیون آجر که قبلا تنی 250 هزار تومان تمام می شد الان حدود 5 میلیون تومان برای تخلیه در محل احداث هزینه دارد و ماسه از هر تن 70  هزار تومان به 280 هزار تومان رسیده و کار را سخت کرده است. البته در این ایام 8 تن سیمان رایگان در محل تخلیه شده تا بتوانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم ولی امیدواریم مسئولان برای گرانی مصالح ساختمانی فکری اساسی کنند تا کارها دچار تاخیر نشود.

    مطبوعی از همکاری صمیمانه مسئولان محلی شهرستان دلفان بویژه امام جمعه، فرماندار، مسئولان بنیاد مسکن، بسیج و سپاه تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرد تعهد استان در زمان مقرر برای تحویل سه هزار واحد مسکونی در این شهرستان محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار