مدیران خودروعصر اعتبار

آیا ایران بزرگترین مقصد توریستی دنیا میشود؟

عصر ساختمان- شرکت های جهانی هتل داری در حال تاسیس شعبه هایی در ایران هستند، و پیش بینی می کنند برداشته شدن تحریم ها علیه ایران باعث افزایش بسیار گردشگران و سفرهای تجاری پس از دهه ها انزوای اقتصادی شود.

آیا ایران بزرگترین مقصد توریستی دنیا میشود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت های جهانی هتل داری در حال تاسیس شعبه هایی در ایران هستند، و پیش بینی می کنند برداشته شدن تحریم ها علیه ایران باعث افزایش بسیار گردشگران و سفرهای تجاری پس از دهه ها انزوای اقتصادی شود.

    هتل بین المللی ملیا قصد دارد سال آینده هتلی دارای 319 اتاق را در سواحل دریای خزر تاسیس کند. گروه فرانسوی آکور هتلس که پاییز گذشته دو هتل در نزدیکی فرودگاه تهران تاسیس کرد، در حال تاسیس یک شرکت سهامی مشترک در ایران است که از طریق آن با گروه های داخلی ایرانی در مدیریت هتل ها شراکت کند. شرکت مدیریت هتل روتانا که در دبی دستقر است، ساخت و ساز هتل در ایران را آغاز کرده است.

    توافق به عمل آمده میان ایران و دولت های جهانی در ماه ژانویه بار دیگر مسیر تجارت فرا مرزی را به روی ایران باز کرد. طرفین تا 30 ژوئن فرصت دارند درباره جزئیات به توافق برسند، اما تمام قطعنامه های شورای امنیت پس از ایجاد محدودیت در برنامه هسته ای ایران برداشته می شوند.

    مورد ایران از جهات بسیاری همچون کوبا است، که ترمیم روابط با آمریکا به ایجاد علاقه هتل داران غربی به سرمایه گذاری در این کشور منجر شد. هتل و تفریحگاه استاروود و ماریوت قصد دارند از مزیت های این فرصت تجاری رو به رشد بهره ببرند.

    هتل داران و وکلای آن ها می گویند، مشکلات اصلی سرمایه گذاری ایران، از تامین مالی بانکی محدود گرفته، تا تحریم های طولانی، همچنان مانع بر سر راه هتل داران بین المللی هستند.

    پیتر نورمن، معاون ارشد واحد توسعه هتل حیات در اروپا، خاورمیانه و آفریقا می گوید: «ما فقط باید صبر کنیم. این از همه چیز آزاردهنده تر است. ما واقعا اشتیاق زیادی به فعالیت در آنجا داریم. هتل های حیات و کمپینسکی از آلمان تلاش زیادی برای کسب فرصت فعالیت در ایران کرده اند، اما تا کنون با موانع زیادی روبرو بوده اند.

    با این وجود، در حالی که ایران قصد دارد تا سال 2025 گردشگران خود را به 20 میلیون نفر برساند، گابریل اسکارر، مدیر اجرایی هتل ملیا که 350 هتل را در 35 کشور اداره می کند، می گوید: «ما معتقدیم فرصت های بالقوه عظیمی وجود دارند».

    اقتصاد ایران همچنان از سال های تحریم رنج می برد. اما صندوق بین الملل پولی پیش بینی کرد با برداشته شدن تحریم ها و شروع سرمایه گذاری های خارجی رشد اقتصادی ایران به 4% برسد.

    حوزه اسکان گردشگران از اولین بخش هایی است که می تواند از افزایش سفرهای تجاری و تفریحی بهره ببرد. کریستفر لاندایس؛ رئیس ارشد اجرایی هتل های آکور، در کنفرانسی در دبی در ماه گذشته گفت: « در ایران هتل های کمی چه از نظر تعداد وچه از نظر کیفیت وجود دارد.

    هتل آکور که واحد اصلیش در پاریس است، دو شعبه خود با نام نووتل و ایبیز را از پاییز گذشته در نزدیکی فرودگاه امام خمینی دایر کرده است.

    آقای لاندایس گفت: « هدف آکور آن است که شبکه گسترده ای از دارایی ها در تمام به بخش های بازار، از اقتصاد گرفته تا تجارت، را توسعه دهد.

    آقای اسکارر گفت: «هتل ملیا بخش برتر را هدف گرفته، و ما می خواهیم با ایجاد بهترین امکانات گردشگران خارجی را جذب کنیم».

    قرار است هتل گرن ملیا قو در اواخر سال 2017 در ساحل دریای خزر تاسیس شود که مقصد بسیاری از ایرانیان، روس ها و ترکیه ای ها برای گذراندن تعطیلات است. این مجموعه شامل هفت رستوران و کافه و دو استخر و سونا است.

    ملیا این هتل را اداره می کند، اما خودش سرمایه گذاری نمی کند. احد عظیم زاده، تاجر ایرانی که صاحب کارخانه فرش عظیم زاده است، تامین مالی این پروژه را به عهده دارد که شامل آپارتمان های مسکونی و مراکز خرید نیز می شود.

    نیکولاس گیلانی، مامور ارشد سرمایه گذاری در کامدیت اج گفت: «مسئله اصلی پیش روی سرمایه گذارانی که قصد تاسیس هتل در ایران را دارند تامین مالی آن است».

    این شرکت مستقر در دبی اخیر، که وابسته به یک شرکت خصوصی ایرانی است، اخیرا قراردادی با یک شرکت ایرانی گردشگری و سرمایه گذاری در گردش گری قرار دادی منعقد کرده، که داری 65 هتل در سراسر نقاط اصلی مورد علاقه گردشگران در ایران،از جمله شیراز، مشهد و تفریحگاه اسکی در نزدیکی تهران و همچنین در ساحل دریای خزر است. بر اساس این توافق، این دو شریک تصمیم می گیرند کدامیک از این املاک را با سرمایه گذاری خارجی توسعه داده یا بازسازی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی