مدیران خودروعصر اعتبار

۹۱ هزار نفر با اوراق مسکن صاحبخانه شدند

عصر ساختمان- مدیرعامل فرابورس ایران در دهمین سالگرد فعالیت فرابورس ایران گفت: سال گذشته ۹۱ هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس صاحبخانه شدند.

۹۱ هزار نفر با اوراق مسکن صاحبخانه شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، امروز دهمین روز فعالیت فرابورس ایران و همچنین مراسم راهیابی سهام شرکت فرابورس به بازار اول در محل فرابورس ایران با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و مدیران فرابورس در قالب یک دیدار، یک عرضه برگزار شد.

    در این مراسم ابراهیمی رئیس هیات مدیره فرابورس گفت: شرکت فرابورس یک شرکت حاکمیتی بازار سرمایه است که 10 سال پیش با یک بازار شروع کرد و اکنون 9 بازار مختلف دارد و فرابورس ایران عضو فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپایی است.

    همچنین امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران امروز گفت: فرابورس ایران در سال 1387 تاسیس شد و 11 ماه بعد از آن در سال 88 به بهره‌برداری رسید که اولین مدیرعامل آن آقای امید قائمی و دومین آن نیز بنده هستم.

    وی گفت: فرابورس ایران با 8 میلیارد تومان ارزش بازار و 800 میلیون تومان ارزش معاملات و 3 نفر نیروی انسانی آغاز را کار کرد که هم‌اکنون تعداد کارکنان فرابورس را 130 نفر رسیده، ارزش بازار 350 هزار میلیارد تومان و میانگین معاملات روزانه را بیش از 650 میلیارد تومان رسیده است.

    مدیرعامل فرابورس ایران گفت: امسال 731 میلیارد ورقه بهادار در فرابورس معامله شده و شاخص کل فرابورس طی این مدت را 3390 واحد رسیده است.

    هامونی همچنین با اشاره به اهمیت فرابورس در تامین مالی برای خانوارها از طریق اوراق تسهیلات مسکن، دولت از طریق اسناد خزانه اسلامی و بنگاه‌ها از طریق سهام گفت: سال گذشته فرابورس 42 هزار میلیارد تومان برای دولت و بنگاه‌ها و برای خانوارها از طریق اوراق تسهیلات مسکن 7300 میلیارد تومان تامین مالی انجام داده و برای شرکت‌ها 1900 میلیارد تومان و از طریق پذیره‌نویسی و همچنین 6400 میلیارد تومان از طریق انتشار اسناد خزانه برای دولت تامین مالی کرده است.

    وی گفت: سال گذشته 91 هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات مسکن «تسه» توانسته‌اند صاحبخانه شوند.

    مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی از سال 93 خبر داد و گفت: سال 98 شاهد رونق صندوق‌های قابل معامله خواهیم بود.

    هامونی با اشاره به رشد 336 درصدی سهام فرابورس گفت: در ابتدای حضور این شرکت در بورس قیمت اسمی هر سهم 100 تومان بود که در حال حاضر این رقم 140 برابر شده و کسی که سهام فرابورس را دارد، ارزش سهامش 140 برابر شده است و این را را خاطر افزایش 14 برابری سرمایه فرابورس است.

    مدیرعامل فرابورس همچنین گفت: 67 درصد از سهامداران فرابورس خرد بوده و زیر یک درصد سهام دارند.وی رتبه فرابورس ایران در فدراسیون بورس‌های جهانی را با رشد 106 درصد اعلام کرد و گفت: ایران در این مجموعه نایب رئیسه کمیته کاری فدراسیون بورس‌ها است.

    هامونی همچنین از سهم فرابورس در تامین 20 هزار میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه اسلامی در فرابورس خبر داد.هامونی گفت: 29 شرکت دانش بنیان به ارزش بازاری 30 هزار میلیاردتومان، در بورس و فرابورس پذیرفته شده‌اند.

    * سهم 20 درصدی فرابورس در تشکیل بازار متشکل ارزی
    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه فرابورس ایران در راستای تشکیل بازار متشکل ارزی سهم 20 درصدی در همکاری با بانک مرکزی برای این بازار دارد، گفت: از اردیبهشت‌ماه فرایند ثبتی بازار متشکل ارزی انجام شده و طبق قول بانک مرکزی ظرف هفته آینده و تا عید قربان بازار متشکل ارزی راه‌اندازی می‌شود.

    وی همچنین در مورد کمیته بلاک‌چین گفت: فراخوانی 6 ماهه برای شرکت‌های استارتاپی در زمینه بلاک‌چین داده شد که این زمان در حال اتمام است و استارتاپ‌هایی که در زمینه بلاک‌چین ادعایی دارند در کمیته‌ای زیر نظر هیات مدیره فرابورس بررسی می‌شوند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار