مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور:

سرانه مصرف سیمان در کشور به ۵۵۰ کیلوگرم رسیده است

عصر ساختمان:عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور گفت: سرانه مصرف سیمان کشور از ۷۵۰ کیلوگرم دو سال پیش به ۵۵۰ کیلوگرم در سال رسیده است.

سرانه مصرف سیمان در کشور به ۵۵۰ کیلوگرم رسیده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، شهریار گراوندی در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه، از کاهش سرانه مصرف سیمان در کشور خبر داد و اظها کرد: سرانه مصرف سیمان در ایران از 750 کیلوگرم به 550 کیلوگرم در سال رسیده است.

    وی دلیل این کاهش را رکود ساخت و ساز، کاهش فعالیت‌های عمرانی و کاهش سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: خواب بازار مسکن نه تنها صنعت سیمان، بلکه سایر صنایع ساختمانی از جمله کاشی، فولاد و ... را نیز درگیر کرده است.

    مدیرعامل صنایع سیمان سامان با بیان اینکه سرانه تولید سیمان در ایران هزار کیلوگرم است، تصریح کرد: طی 10 سال اخیر ظرفیت تولید سیمان کشور از 36 میلیون تن به 80 میلیون تن در سال رسیده است.

    گراوندی معتقد است، اگر این روند ادامه پیدا کند و فکری به حال صنعت سیمان نشود، 30 تا 50 درصد واحدهای سیمان کشور تعطیل خواهند شد.

    وی راهکار حل این مشکل را ایجاد مشوق‌هایی برای رونق ساخت و ساز دانست و تصریح کرد: اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم، حتی می‌توانیم همه سرانه هزار کیلوگرمی تولیدی را به مصرف داخل کشور برسانیم.

    مدیرعامل صنایع سیمان سامان به مشکلات واحدهای تولید سیمان در استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: مرزهای بخش عربی ما با عراق بسته است و ما اکنون فقط از دو مرز پرویز خان و شیخ صله صادرات سیمان را داریم.

    وی در ادامه اظهار کرد: امروز کل صنعت و اقتصاد کشور با چالش جدی مواجه است و اگر بخواهیم کاری از پیش ببریم باید در درون استان و کشور راه حل مشکلات را تسهیل کنیم.

    گراوندی کمبود نقدینگی و وام‌های بانکی را یکی از مهمترین مشکلات بخش تولید کشور عنوان کرد که کمر واحدهای تولیدی خصوصا واحدهای کوچک را خم کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی