مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت خانه‌های مناطق سیل‌زده خوزستان از برنامه جلو زد

عصر ساختمان- رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هشت هزار و ۷۳۶ واحد آسیب دیده از سیلاب فروردین امسال خوزستان مرمت و تحویل ساکنان روستایی و شهری استان شد که از برنامه پیش بینی شده جلوتر است.

مرمت خانه‌های مناطق سیل‌زده خوزستان از برنامه جلو زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حامد روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: تعهد مرحله نخست مرمت منازل آسیب دیده از سیلاب ، هفت هزار واحد بود که یک هزار و 731 واحد بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.

    به گفته وی، بنیاد مسکن متعهد شده بود تا 15 مرداد هفت هزار واحد مرمت شده را تحویل دهد.
    وی تامین به موقع مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و میلگرد ، رایگان بودن هزینه حمل شن و ماسه و پرداخت کمک معیشتی بدون عوض و همکاری بانکها را از  عوامل موثر در جلو انداختن برنامه مرمت خانه های آسیب دیده از سیل بیان کرد و افزود: 2 هزار و 892 واحد آسیب دیده دیگر نیز در حال مرمت است که تا پایان مرداد به اتمام می رسد.
    رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: عملیات مرمت سه هزار واحد باقی مانده که بر اساس ارزیابی انجام شده نیازمند تعمیر هستند تا پایان هفته جاری شروع می شود.
    روحانی افزود: مرحله دوم اعتبارات مرمت منازل آسیب دیده از سیلاب ، توسط هیات دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده تا به بانک های عامل تخصیص و پرداخت شود.
    وی ابرازامیدواری کرد عملیات تعمیر منازل آسیب دیده خوزستان تا پایان شهریور امسال به پایان برسد.

    270میلیارد ریال پرداخت بدون عوض معیشتی
    رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون 270میلیارد ریال کمک بدون عوض معیشتی به ساکنان آسیب دیده از سیلاب خوزستان پرداخت شده است
    به گفته روحانی ، طبق مصوبه هیات دولت به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، 50 میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت می شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 100 میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری 500 میلیون ریال تسهیلات و 120 میلیون ریال کمک بدون عوض است.

    خانه های احداثی تا پایان سال به سرانجام می رسد
    رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه هم اکنون عملیات ساخت یک هزار و 523 واحد احداثی در خوزستان در دست انجام است گفت: تا پایان امسال همه سه هزار و 374واحد احداثی روستایی و شهری که تاکنون ارزیابی شده اند به سرانجام نهایی می رسد.
    به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن 1397 خوزستان دست کم 125 هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی 400 هزار نفر در 21 شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو