مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار زنجان:

عرضه و تقاضا در بازار مسکن متناسب نیست

عصر ساختمان:استاندار زنجان با بیان اینکه امروزه میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن استان زنجان متناسب نیست، گفت: این موضوع باید مورد توجه سازندگان و متولیان امر قرار بگیرد.

عرضه و تقاضا در بازار مسکن متناسب نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، جمشید انصاری صبح امروز در نخستین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به میزان ساخت‌ و سازهای انجام شده در استان زنجان، امروز بسیاری از واحدهای مسکونی در زنجان و شهرستان‌های تابعه خالی از سکنه هستند.

    وی در ادامه با بیان اینکه طبق استناد به گزارشات اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان روند عملیاتی ساخت‌ و ساز مسکن مهر تا قبل از تیرماه به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: اگر این کار صورت بگیرد واحدهای مسکن مهر تا مردادماه آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود.

    استاندار زنجان تصریح کرد: روند عملیاتی ساخت‌ و سازها تا قبل از هفته دولت باید به اتمام برسد و مشکلات موردی نیز با برگزاری جلساتی باید پیگیری و حل شود.

    انصاری با اشاره به اینکه روند تقسیط و پرداخت‌های مسکن مهر نیز باید تا پایان سال انجام شود، گفت: اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان نیز در این مورد با همکاری یکدیگر روند تسقیط را تا پایان سال به اتمام برسانند.

    وی ادامه داد: در رابطه با پروژه ساخت مسکن‌های انبوه نیز مسئولان امر برای پیگیری مسکلات، آن را در نامه‌‌ای به اداره کل راه و شهرسازی منعکس کرده تا مورد پیگیری و حل قرار بگیرد.

    استاندار زنجان در رابطه با مشکلات احداث پروژه مسکن سازمان بنیاد شهید استان زنجان نیز بیان کرد: در این رابطه دو راه‌حل وجود دارد که مسئولان بنیاد شهید باید با انتخاب یکی از این دو راه، مشکل تامین خانواده شهد و ایثارگران را برطرف سازند.

    انصاری افزود: راه‌حل نخست این است که سازمان بنیاد شهید از واحدهای آماده تحویل مسکن مهری که بدون متقاضی مانده است، افراد را جایگزین کنند.

    وی در رابطه با راه‌حل دوم خود نیز ابراز کرد: راه‌حل دوم نیز این است که سازمان بنیاد شهید خود با پیدا کردن پیمانکاری که قیمت هر متر مربع آن زیر 900 تومان باشد، آن را برای تسریع امر احداث پروژه 224 واحدی خود به مسئولان امر اعلام  کند.

    استاندار زنجان در مورد پروژه احداث یک هزار و 194 واحدی فرهنگیان نیز اظهار کرد: چون در این پروژه از تسهیلات مسکن مهر استفاده شده و واحدها به صورت خود مالکی و قرارداد مستقیم با پیمانکار بسته شده است، موضوع مربوط به اداره راه‌ و شهرسازی استان نیست و مشکلات و شکایات باید از طریق قوه قضائیه مورد پیگیری قرار بگیرد.

    انصاری با تأکید بر اینکه در بحث جریمه‌های ساختمانی چون بحث قانونی مطرح است، نمی‌توان دخالت کرد، تصریح کرد: این جریمه‌ها را نمی‌توان مشمول بخشش کرد به جز زمانی که قانون‌گذار این اجازه را به دستگاه‌ها بدهد.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوعات بازار مسکن به شرایط و تحولات بازار مسکن مربوط می‌شود چرا که بازار مسکن باید برای رونق، متقاضی داشته باشد.

    استاندار زنجان اذعان کرد: در حال حاضر مسکن مهر با وجود تسهیلات فراوان و همچنین ارزان بودن تقاضای زیادی در بازار ندارد که خود نشانگر وجود مشکلات در دیگر بخش‌های مسکن است.

    انصاری با بیان اینکه آمارهای موجود بیانگر ساخت واحدهای مسکونی بیش از نیاز جامعه است، افزود: توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن مورد توجه قرار نگرفته است و اگر میانگین طبقات ساخته شده در زنجان دو تا 2.5 طبقه باشد، در حدود 140 هزار تا 175 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که با توجه به جمعیت 400 هزار نفری زنجان، این مقدار بیشتر از نیاز جامعه شهری زنجان است.

    وی با اشاره به اینکه بعضی از خانوارها در زنجان مسکن ندارند و بعضی نیز دو تا سه منزل مسکونی در اختیار دارند، گفت: این امر عرضه و تقاضا را در بازار مسکن برهم زده است که این موضوع باید هرچه بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

    استاندار زنجان در پایان خاطرنشان کرد: آنچه قانون تعیین کرده است غیر قابل تغییر است اما می‌توان یک سری از تصمیمات محلی را در صورت لزوم تغییر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی