مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر خبر داد:

اختصاص ردیف بودجه برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر

قفل پول برای تامین خدمات زیربنایی باز شد

عصر ساختمان:نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۵ ردیف اختصاصی ۲ هزار میلیارد تومانی برای خدمات زیربنایی مسکن مهر ارائه می‌شود، گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی مسکن مهر تزریق می‌شود.

اختصاص ردیف بودجه برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،به نقل از فارس، محمدرضا امیرکمالی با اشاره به اینکه در جلساتی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نیرو با نمایندگان مجلس داشتند، از آنها درخواست کردیم تا برای اختصاص ردیف بودجه‌ای برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر در سال 95 تلاش کنند، گفت: اگر چنانچه در بودجه سال آینده 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تخصیص پیدا کند، می‌توانیم نسبت به تأمین پایدار آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر اقدام کنیم.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی شده است که چه میزان اعتبار برای تأمین آب و برق واحدهای مسکن مهر نیاز است، گفت: تمام واحدهای مسکن مهر را به صورت تک تک، شهر به شهر و پروژه به پروژه تعیین کردیم و به صورت کلی اعتباری که برای تامین زیرساختها نیاز است، همان 5600 میلیارد تومان است.

    وی خاطر نشان کرد: اعتباری که سال گذشته در کمیته سه‌جانبه‌ و در حضور معاون اول رئیس جمهور مطرح و تصویب شد، برای تامین زیرساخت‌های پروژه مسکن مهر 5600 میلیارد تومان در نظر گرفته شد، بنابراین اگر این مبلغ تحقق یابد می‌توانیم نسبت به تأمین آب و برق و فاضلاب و زیرساخت‌های مورد نیاز اقدام کنیم.

    امیر کمالی تأکید کرد: به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با رایزنی در بودجه سال آینده 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در یک ردیف اختصاصی تخصیص یابد، تا به هدف خود که همانا پایداری تأمین آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر است، برسیم.

    *100 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر تزریق شد

    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه از 500 میلیارد تومانی که دولت برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تصویب کرده، تاکنون 100 میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: چنانچه طبق وعده‌های داده شده 400 میلیارد تومان باقیمانده تا پایان امسال تزریق شود، می‌توان 200 هزار واحد مسکونی که منتظر تأمین خدمات زیربنایی هستند، را تکمیل و واگذار کرد.

    علی‌رغم اینکه بارها مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اعلام کرده اند که برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر 5600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و 250 هزار مسکن مهر منتظر تامین خدمات زیربنایی برای واگذار شدن هستند.

    بنابراین گزارش، هیئت وزیران در شهریور ماه سال جاری مصوب کرد مبلغ 5000 میلیارد ریال به‌صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور،  برای احداث و تکمیل فاضلاب با اولویت شهرهای جدید پردیس، گلبهار، صدرا، هشتگرد، پرند و تصفیه‌خانه پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جیرفت، پیامبر اعظم بندرعباس،‌ لپویی ورزقان فارس، ولیعصر خوی، گلمان ارومیه، صفادشت تهران‌، مهرگان تبریز و مهرآباد رودهن در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد، اما این مصوبه نه تنها چیز جدیدی نیست، بلکه تمدید مصوبه سال گذشته بود.

    اما به هر حال تزریق 100 میلیارد تومان از 500 میلیارد تومان مورد اشاره جای خوشحالی دارد و نشان می دهد که ظاهرا بحث تکمیل خدمات زیربنایی مورد توجه دولت قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو