مدیران خودروعصر اعتبار

بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مبلمان منطقه خاورمیانه در راه است

عصر ساختمان- تهران آماده برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان می شود، نمایشگاهی که در نوع خود بزرگترین رویداد این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و در آن صدها واحد تولیدی کوچک و بزرگ جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مبلمان منطقه خاورمیانه در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل؛ این نمایشگاه بزرگ از 15 تا 18 مردادماه و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا خواهد شد.
    صالح سپاسدار رئیس ستاد اجرائی این نمایشگاه گفت: تلاش داریم تا در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل جذاب ترین طرح ها ومدل های بروز صنعت مبلمان را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهیم.
    وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت بیش از 40 هزار متر مربع مفید برگزار می شود، گفت: تاکنون حضور بیش از 300 واحد تولیدی و خدماتی در نمایشگاه قظعی شده است که تولیدات و خدمات خود را در 24 سالن نمایشگاهی بصورت تفکیکی و تخصصی به نمایش می گذارند.
    سپاسدار افزود: بر این اساس سالن های (5 ،6، 7 ، 8 و 9 ، 10 و11 ،25 ،27، خلیج فارس و میلاد ،40 ، 41 ، 38 ، 38 ای و بی، 18 ،20 و21 و22 تحت پوشش مبلمان و دکوراسیون داخلی و سالن 43 جهت اجرای برخی از رویداد های ترویجی نمایشگاه از جمله غرفه کالای صادراتی و همچنین سالن همایش ملل سالن 5 جهت کارگاه های تخصصی جانبی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
    رئیس ستاد اجرائی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با اشاره به اینکه این نمایشگاه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت و توسط اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران و شرکت نمایشگاهی بانیان امید برگزار خواهد شد. افزود: همزمان با برپایی این نمایشگاه چندین کارگاه علمی و آموزشی و نیز رویداد های مختلف ترویجی، غرفه کالای صادراتی و کارگاه های تخصصی جانبی نیز برگزار می شود.
    وی اضافه کرد: با توجه به سال حمایت از تولید ملی و حضور پرشور تولید کنندگان و صاحبان این کسب و کار، امید است با حضور پرشور مردم و استقبال هیئت های تجاری خارجی دعوت شده، ضمن بازاریابی و افزایش صادرات به رونق هر چه بیشتر این صنعت کمک شود.
    صنعت مبلمان کشورمان با پیشینه 4 هزار ساله از پتانسیل بسیار بالای اشتغالزایی برخوردار است و با کمی حمایت می تواند به یکی از صنایعی تبدیل شود که ضمن اشتغالزایی، درآمدزایی خوبی هم در حوزه ارزی و ریالی در پی داشته باشد.
    در حال حاضر در کل کشور بیش از 50 هزار واحد صنفی تولیدی در این صنعت فعال هستند که برای بیش از 117 هزار نفر در این کارگاه ها امکان اشتغال زایی فراهم شده است. این مسئله در حالی است که مهمترین فعالان بازار و صنعت مبلمان ایران کارگاه های کوچکی هستند که در گوشه و کنار ایران به کار مشغولند.
    بازار مبلمان ایران سالانه بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و در حال حاضر ارزش صادراتی کشورمان در این حوزه سالانه 25 میلیون دلار برآورد شده و کشورهای عراق، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اوکراین به عنوان عمده کشورهای مقصد صادرات مبلمان ایران شناخته می شوند.
    صنعت مبلمان در سراسر جهان به عنوان یکی از سودده ترین صنایع کوچک و زودبازده شناخته می شود. ارزش تولیدات جهانی این صنعت در سال 2015 حدود 437 میلیارد دلار و ارزش تجارت بین المللی آن 147میلیارد دلار بوده است. سهم آسیا از این بازار جهانی 30 درصد و از این بازار تنها 3 درصد متعلق به کشورمان است.
    ایتالیا، چین، مکزیک، آلمان و آمریکا از کشورهای مطرح این صنعت هستند و بخش قابل توجهی از نیاز بازار به وسیله این کشورها تامین می شود. سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه یافته 223 دلار و میانگین جهانی آن 64 دلار است. ارزش مبلمان بازار ایران 5 میلیارد دلار تخمین زده می شود واین نشان میدهد که مصرف سرانه مبلمان در ایران کمی بالاتر از متوسط جهانی است.
    وجود پاره ای از مشکلات و چالش ها در این بخش مانند عدم تامین مواد اولیه با کیفیت با وجود تعرفه بالا، حضور قدرتمند رقبا و تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده کالا از جمله موانع توسعه صادرات صنعت مبلمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار