مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت سیل به ۲۷۰ روستا در استان قزوین

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در اثر وقوع سیل در سال جاری ۲۷۰ روستا در استان خسارت دیدند و ۲۴۰ میلیارد تومان به ابنیه و زیرساخت‌ها خسارت وارد شد.

خسارت سیل به ۲۷۰ روستا در استان قزوین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، هفتمین جلسه کارگروه جبران خسارت سیل به‌منظور ارائه گزارشی از سامانه سجاد امروز به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری در سالن ستاد بحران استانداری قزوین تشکیل شد.

    قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در این جلسه گفت: در سال جاری بر اثر وقوع سیل در استان بیش از 240 میلیارد تومان خسارت وارد شد که تاکنون فقط 12 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای توزیع بین آسیب دیدگان اختصاص یافته است.

    وی بیان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به‌صورت تسهیلات چهار درصدی با بازپرداخت چهار ساله و یک سال تنفس برای متقاضیان داده می‌شود.

    مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: در اثر وقوع سیل در استان تعداد 270 روستا از عواقب آن متأثر شدند و پس از تمهیدات لازم تاکنون 1100 نفر در سامانه سجاد ثبت نامه کرده‌اند تا از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

    مهدیخانی اظهار داشت: تاکنون 297 نفر از آسیب دیدگان ناشی از سیل برای دریافت دو میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند تا از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

    وی افزود: همچنین شش میلیارد و 680 میلیون تومان کمک بلاعوض برای سیل‌زدگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی‌شده که در این راستا 210 نفر از افراد تحت پوشش می‌توانند از این کمک‌ها برخوردار شوند.

    مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: همچنین یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای بیمه خانه‌های روستایی اختصاص داده شده که تا سقف 50 میلیون تومان این تسهیلات داده می‌شود که 15 میلیون تومان برای اسباب خانه و 35 میلیون تومان برای خسارت ساختمان پیش‌بینی‌شده است.

    وی بیان کرد: مبلغ سه میلیارد و 880 میلیون تومان هم برای پروژه‌های عمومی و عام‌المنفعه اختصاص خواهد یافت که اجرای آن توسط جهاد کشاورزی با اولویت روستاها صورت می‌گیرد.

    مهدیخانی اضافه کرد: شش میلیارد تومان نیز برای لایروبی رودخانه‌ها، احداث دیواره، به شهرداری‌هایی که در مسیر رودخانه‌های سیل‌خیز هستند پرداخت خواهد شد.

    مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: دو میلیارد و 700 میلیون تومان هم برای تأمین خسارت زیرساخت شهرداری‌ها پیش‌بینی‌شده و دو میلیارد و 200 میلیون تومان هم به دهیاری‌هایی که از ناحیه ماشین‌آلات، کانال آبرسانی و پل‌ها و ابنیه دچار خسارت شده‌اند پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو