مدیران خودروعصر اعتبار

تامین مسکن ارزان برای ساوجی ها

عصر ساختمان- خانه های ارزان قیمت در زمین های متصرفی و ملی برای شهروندان ساوجی ساخته می شود.

تامین مسکن ارزان برای ساوجی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، حسینی به اجرای طرح مسکن ارزان قیمت توسط مجموعه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان ساوجی که در ملاقات مردمی با شهردار همواره مطرح می شود موضوع مسکن است، از این رو در راستای تحقق سیاست‌های دولت مبنی بر دعوت از شهرداری ها برای ورود به موضوع مدیریت مسکن شهرداری با مشورت استاندار، فرماندار و مصوبه شورای شهر در حوزه مسکن ورود کرد.

    وی با تاکید بر اینکه تولید مسکن متناسب با نیاز شهروندان توسط شهرداری نشدنی است، افزود: باید با تشخیص چالش‌های افراد مستأصل فاقد مسکن و با توجه به افزایش آمار جمعیتی سالانه نزدیک به 10 هزار نفر، نیاز مسکن شهروندان را برطرف کرد.

    شهردار ساوه افزود: در این طرح با استفاده از تسهیلات مناسبی که ستاد بازآفرینی شهری مقرر کرده و همچنین بهره گیری از توان انبوه سازان نسبت به ساخت واحدهای مسکونی در اراضی متصرفی شهرداری اقدام می شود.

    حسینی با بیان اینکه وجود حدود 28 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی در شهر ساوه بیانگر آن است که نیاز مسکن در شهر جدی دیده نشده است، بیان کرد: با توجه به تسهیلات و پتانسیل‌هایی که توسط دولت در ستاد ملی بازآفرینی دیده شده و با کمک انبوه سازان، می‌توان سازوکاری را فراهم کرد که مسکن مردم را تامین کرد و به صورت هدفمند تولید کرد.

    وی افزود: با توجه به بالا بودن نیاز شهروندان ساوه به مسکن، در صورت عدم پیش بینی برنامه‌ای هدفمند و مناسب برای رفع این چالش مهم، در سالهای آینده شاهد پدید آمدن چندین نقطه حاشیه نشین دیگر در ساوه خواهیم بود.

    شهردار ساوه از ثبت نام بالغ بر 15 هزار نفر در طرح فراخوان مسکن برای افراد فاقد مسکن توسط شهرداری خبر داد و گفت: مدیریت شهری نیز به دنبال اجرای سیاست‌هایی نظیر فروش تراکم، تغییر کاربری اراضی، صدور پروانه و تخصیص اراضی ملی برای ساخت مسکن در بازنگری طرح جامع شهری است.

    حسینی ادامه داد:‌ با اینکه نرخ رشد جمعیت در بسیاری از شهرهای استان مرکزی مطابق نتایج سرشماری سال 95 منفی یا راکد بوده اما شهر ساوه با افزایش شمار ساکنانی که اغلب آنها را مهاجرانی از سایر مناطق کشور تسکیل می دهند مواجه بوده و نتایج هر دوره از سرشماری های نفوس و مسکن نشان می دهد که ساوه به طور متوسط 50 هزار افزایش جمعیت داشته است.

    وی افزود:‌ بیشتر جمعیت ساکن ساوه را کارگران و اقشار نیازمند تشکیل می دهند و از طرفی اکنون با تشکیل 28 محله حاشیه ای مواجه هستیم که وضعیت موجود نشان می دهد باید به صورت جدی به حوزه مسکن ساوه ورود کرد.

    شهر ساوه به عنوان دومین مرکز جمعیتی استان مرکزی پس از اراک دارای افزون بر 220 هزار نفر جمعیت است که در این راستا 2 منطقه شهرداری ارائه خدمات می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی