مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

صنعت ساختمان و خدمات عمرانی از پیشروترین بخش های اقتصادی کشور است

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی به دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان، صنعت ساختمان و خدمات عمرانی را از پیشروترین و موفق‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: باید از این اندوخته علمی و دانش محور برای بهبود شرایط امروز استفاده کنیم.

صنعت ساختمان و خدمات عمرانی از پیشروترین بخش های اقتصادی کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، در این پیام که توسط معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش قرائت شد آمده است: معماری ایران در ساخت بناها و زیبایی شگفت انگیز آن در طول تاریخ ، تاثیر بسیار زیادی بر سبک معماری و مهندسی نوین جهان گذاشته؛ توجه به استحکام و زیبایی نمای ساختمان ها میراث غنی فرهنگی را در جای جای ایران به یادگار گذاشته و از این نظر کشور ما را به عنوان یکی از 10 کشور مطرح در حوزه آثار تاریخی و فرهنگی قرار داده است.
    هر چند در مقطعی از زمان به دلیل تاسی نابخردانه و بدون تامل و تعمق از معماری و مهندسی بیگانه، برخی شیوه های غیرعلمی و مطالعه نشده را بر پیکره شهرها و سازه های عمرانی ما تحمیل کرد و آثاری از نازیبایی ها و نبود سنخیت با فرهنگ بومی برجا گذاشت اما جای خوشوقتی است که به همت استادان و متخصصان کشور و به تدریج طی دو سه دهه گذشته با مطالعه بوم شناسی و ارزیابی فرهنگی، بارقه های امید در بازتولید علوم مهندسی ابنیه و شهرسازی مطابق با داشته های تاریخی و استانداردهای نوین جهانی به بدنه تخصصی کشور بازگشته است.
    این پیام می افزاید: مهندسان و متخصصان جوان کشورمان در فضای خودباوری بوجود آمده پس از انقلاب اسلامی ایران توانسته اند طرح های بزرگ عمرانی را با بالاترین کیفیت در حوزه های توسعه شهری و راهسازی به تاسی از بازخوردهای فرهنگ ایرانی و دینی اجرا نمایند و از این نظر با کسب شهرت جهانی اجرای پروژه های بزرگی را نیز در خارج از مرزهای ایران بدست آورده‌اند.
    در بخش دیگری از این پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برپایی این نمایشگاه و استقبال متخصصان ، کارشناسان و شرکت های خصوصی و دولتی از این نمایشگاه را بیانگرعبور صنعت ساختمان کشور از مراحل رشد و توسعه ، قابلیت های رقابتی در پی بازاریابی برای ارایه محصولات و خدمات فنی و تخصصی در سطح بین الملل دانسته و تاکید کرده است: منطقه آزاد کیش بدلیل بهره مندی از مقررات و قوانین مناطق آزاد ، شرایط جغرافیایی، تردد آسان اتباع خارجی و وجود امکانات و تاسیسات مناسب برپایی نمایشگاهی ، به یکی از بهترین گزینه های بازاریابی و عرضه کالاها و خدمات تبدیل شده است.
    ساخت یکی از زیباترین و مدرن ترین ترمینال های هوایی و توسعه امکانات فرودگاهی و توسعه بندرگاه تجاری و مسافری و صیادی و تاسیسات تفریحات دریایی، زیرساخت‌های شهری و جاده ای، باغ ها و گردشگاه ها، هتل ها و مراکز بزرگ تجاری تفریحی ، مجموعه های ورزشی و بناهای شیک مسکونی که توسط متخصصان و مهندسان ایرانی و با استفاه از دانش فنی داخلی در حال اجرا هستند ، تحول ساخت و ساز در کشور را در فضای حدود 92کیلومتر مربعی کیش به نمایش گذاشته اند.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین دراین پیام با اشاره به تدبیر دولت یازدهم و تلاش جهادگران عرصه سیاست بین الملل در از بین بردن فتنه های خارجی برای شکست اقتصادی ایران و در انزوا قرار دادن کشور ،فضای بین المللی را آماده پذیرش ایران در عرصه های اقتصادی عنوان کرده است.
    وی زمان را برای پیوستن به تحرک های بین المللی مغتنم دانسته و بر اهمیت تلاش برای استفاده از این فرصت پیش آمده در جهت رونق بخشی به جریان تجاری ، سرمایه گذاری و درآمدزایی از حوزه های متنوع اقتصاد جهانی تاکید کرده است.
    در این پیام با اشاره به نامگذاری هوشیارانه امسال به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل از سوی رهبر معظم انقلاب آمده است: باید از تمام هوشمندی و تخصص کارشناسان و متخصصان و همچنین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری کشور در رسیدن به این راهبرد رهبری بهره ببریم.
    وی از صنعت ساختمان و خدمات عمرانی کشور به عنوان یکی از پیشروترین و موفق‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور یاد کرده است که جا دارد از این اندوخته علمی و دانش محور در بهبود شرایط امروز کشور ،در زمینه توسعه عمرانی و آبادانی داخلی و همچنین در زمینه فروش خدمات و محصولات این حوزه حداکثر استفاده را ببریم.
    مونسان با اشاره به تلاش های سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مجری سیاست های توسعه ای دولت خدمتگزار در مسیر توسعه کیش برگزاری نمایشگاه بین المللی ساختمان و عمران بعد از 12 دوره را باعث کسب جایگاه معتبری در بین شرکت های داخلی و نمایندگی‌های شرکت های خارجی در ایران دانست که حضور متنوع و پرتوان این شرکت ها در این نمایشگاه، باور توانایی تخصصی کشورمان را در استمرار توسعه هرچه بیشتر این صنعت با اتکاء بر دانش فنی داخلی و هم افزایی با علوم نوین افزایش می دهد.
    دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش سه شنبه شب با حضور، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ، دبیر کل اتاق تعاون ایران، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک ، رئیس سازمان نظام کاردانی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و 124 شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش فعالیت چهار روزه خود را آغاز کرد .
    این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی