مدیران خودروعصر اعتبار

سرمای بی سابقه در بازار معاملات مسکن

عصر ساختمان:رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تعداد معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن طی ۹ روز ابتدای آذرماه سال جاری را اعلام کرد.

سرمای بی سابقه در بازار معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،به نقل از ایسنا،رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تعداد معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن طی 9 روز ابتدای آذرماه سال جاری را اعلام کرد.

    حسام عقبایی اظهار کرد: در 9 روز نخست آذرماه 1394 تعداد معاملات خرید و فروش و نیز اجاره مسکن در تهران به ترتیب 4952 مورد و 4805 مورد بوده است.

    وی افزود: در کل کشور هم طی 9 روز اول آذرماه 29 هزار و 308 مورد معاملات خرید و فروش و 16 هزار و 708 مورد معاملات اجاره داشتیم که تمام ارقام در تهران و کل کشور نسبت به 9 روز ابتدای آذرماه سال 1393 با کاهش همراه بوده است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم‌چنین تعداد معاملات آبان ماه مسکن نسبت به مهرماه را دارای کاهش دانست و گفت: بازار مسکن پاییز آرامی را سپری کرد و حجم معاملات با ثبات همراه بود. در آبان ماه در شهر تهران 13 هزار و 446 قرارداد خرید و فروش و 14 هزار و 845 قرارداد اجاره داشتیم که این آمار نسبت به مهرماه کمتر بوده است. هم‌چنین در آبان و مهر نسبت به شهریورماه با کاهش معاملات مواجه بودیم.

    به گفته عقبایی، در سطح کشور هم در آبان ماه سال جاری 81 هزار و 210 قرارداد خرید و فروش و 53 هزار و 263 قرارداد اجاره ثبت شد. برداشت ما این است که تا پایان سال ثبات نسبی در بخش مسکن حاکم خواهد بود، لذا انتظار افزایش قیمت وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی