مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون انبوه سازان کشور :

همزمان با اجرای طرح مسکن قسطی دولت از انبوه سازان حمایت کند

عصر ساختمان:دولت می تواند با در اختیار قرار دادن امکاناتی مانند زمین با قیمت مناسب و به صورت فروش اقساطی به انبوه سازانی که در این طرح مشارکت می کنند از آنها حمایت کند.

همزمان با اجرای طرح مسکن قسطی دولت از انبوه سازان حمایت کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،به نقل از موج ، فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار موج با بیان اینکه شرط لازم انجام طرح هایی مانند طرح مسکن قسطی بررسی وضعیت توان مالی انبوه سازان و سازندگان است.
    پورحاجت ادامه داد: اگر سازنده توان مالی داشته باشد قطعا وارد این طرح می شود اما در حال حاضر بحث ما این است که چنین مدلی را ضابطه مند و قانون مند در کشور اجرا کنیم تا بخش خصوصی نیز بتواند در زمان رکود مالی بازار اثر بخشی لازم را در حوزه اقتصادی داشته باشد.
    وی افزود: اینکه سازنده برای ورود به طرح مسکن قسطی چه میزان سرمایه در گردش داشته باشد بسیار مهم است زیرا میزان سرمایه انبوه سازی که به این طرح وارد می شود در اجرای فرآیند بسیار اثرگذار است .
    پورحاجت تاکید کرد: درست است که انبوه سازانی که وارد فرآیند مسکن قسطی می شوند باید توان مالی مناسبی داشته باشند اما در کنار آن دولت نیز باید بستر خدمات تشویقی را برای آنها فراهم آورد.
    پورحاجت گفت: بخش خصوصی انتظار دارد که دولت نیز در جریان این قضیه به سازندگان کمک کند زیرا طرف تقاضا در حال حاضر خودش با مشکلات فراوان رو به روست و شاید در این روش تامین مالی خود سازندگان نیز دچار مشکل شوند.
    وی تصریح کرد: این انتظار از سوی تولیدکنندگان وجود دارد تا دولت در این مسیر به آنها کمک کند و مشکلات مربوط به سازندگان را حل کند.
    دبیر انجمن انبوه سازان کشور تاکید کرد: کانون انبوه سازان در بسته ای که که به دولت ارائه کرد هم طرف تقاضا وهم طرف تولید را مدنظر قرار داده بود در نتیجه انبوه سازان نیز انتظار دارند تا دولت به همان اندازه که طرف تقاضا را در نظر گرفته است تولیدکنندگان را نیز مورد توجه قرار دهد.
    فرشید پورحاجت ادامه داد: انبوه سازان و تولیدکنندگان می خواهند اگر در طول اجرای طرح مسکن قسطی یکی از آنها دچار مشکل شد و تامین کنندگان مالی دچار نقصان شدند دولت از آنها حمایت کنند.
    پورحاجت گفت: دولت می تواند با در اختیار قرار دادن امکاناتی مانند زمین با قیمت مناسب و به صورت فروش اقساطی به انبوه سازانی که در این طرح مشارکت می کنند از آنها حمایت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو