مدیران خودروعصر اعتبار

۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد

قوانین ابتکار عمل را از معماران گرفته است

عصر ساختمان:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد و این نشانه کم توجهی به قلب و پوسته شهر است.

۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایمنا، سید جمال الدین صمصام شریعت در نشستی که پیرامون تجارب شهرسازی و معماری در خانه ریاضیات برگزار شد، با اشاره به اینکه اصفهان در 4 دوره پایتخت کشور بوده است، اظهارکرد: قدمت تاریخی مسجدجامع ، میدان امام علی (ع) مربوط به دوره سلجوقیان بوده است.
    وی با اشاره به اینکه شهراصفهان خاطرات زیادی را در دل خود جای داده است، عنوان کرد: میردامادها، شیخ بهایی ها، معماران و شهرسازان بزرگی در این شهر نفس کشیده اند و خاطرات بسیاری از خود در این شهر به جای گذاشته اند.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اولین دانشکده پزشکی جهان مربوط به  اصفهان در محله ابن سینا بوده است، ادامه داد: در هرکوچه و پس کوچه شهر اصفهان یاد عالم و هنرمندان زنده می شود.
    صمصام شریعت با اشاره به اینکه طرح های معماری نقش بسیار مهمی در شهر دارد، خاطرنشان کرد: محدودیت طرح های معماری باعث شده است تا معماری های بی هویتی در شهر ایجاد شود.
    وی با بیان اینکه در گذشته معماران در اجرای طرح های خود آزادانه عمل می کردند و بی نظیرترین عملکرد را از خود ارائه می دادند، گفت: ولی امروزه قوانین و ضوابط حاکم بر ساخت و ساز ابتکار عمل را از معماران گرفته است چرا که آنها باید بر اساس قوانین کارکرد خود را ارائه دهند.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: شخصی که سالها در اصفهان زندگی کرده و با تمام بافت های اصفهان آشنایی دارد بهتر می تواند نسبت به شخص تازه ورودی که می خواهد شهر را بشناسد، برای ساخت و ساز شهر تصمیم گیری کند.
    صمصام شریعت با اشاره به اینکه اصفهان اولین کلان شهری بود که برای تدوین طرح تفصیلی پیشگام شد، بیان کرد: طرح تفصیلی بعد از 15 سال، سال گذشته به مناطق ارائه شد.
    وی با اشاره به بافت های فرسوده شهر، گفت: 4500 هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد و این نشانه کم توجهی به قلب و پوسته شهر است.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نگاه برنامه ریزان شهر نباید به سمت شهر صنعتی باشد، تصریح کرد: برنامه ریزان باید به پتانسیل ها و ابنیه های تاریخی شهر توجه ویژه ای داشته باشند و تلاش کنند تا همیشه آثار تاریخی در شهر نفس بکشند.
    صمصام شریعت با اشاره به حضور گردشگران داخلی و خارجی در اصفهان گفت: آثار تاریخی اصفهان فقط میدان امام خمینی(ره) و پل خواجو نیست بلکه محله های قدیمی و آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که دور از چشم مانده است.
    وی ادامه داد: در برنامه اصفهان 1400 شهر به سمت شهر فرهنگی و گردشگری حرکت می کند همچنین مسائل مربوط به محیط زیست در برنامه اصفهان 1400 مطرح شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی