مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله زدگان مسجدسلیمان تسهیلات می‌گیرند

عصر ساختمان- معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص چگونگی پرداخت خسارت به مناطق آسیب دیده از زمین لرزه مسجدسلیمان گفت: تسهیلات و کمک‌های بلاعوض که به سایر مناطق زلزله زده کشور اختصاص یافت، برای این شهرستان نیز در نظر گفته شده است.

زلزله زدگان مسجدسلیمان تسهیلات می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز چهارشنبه اظهار داشت: به همان میزانی که در دیگر نقاط کشور به عنوان مثال در زلزله کرمانشاه تسهیلات و پرداخت کمک بلاعوض در نظر گرفته شده به آسیب دیدگان زمین لرزه مسجدسلیمان نیز خسارت پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده است که ظرف سه تا چهار روز آینده کار ارزیابی در مسجدسلیمان به پایان می‌رسد و بر اساس دستور العمل‌های بازسازی در دیگر نقاط کشور، کار بازسازی در مسجدسلیمان با همان کیفیت آغاز خواهد شد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: ما در اولین فرصت برآورد اعتبار و پیشنهادات در خصوص خسارات این زمین لرزه را با قید فوریت، به دولت ارائه می‌دهیم.

    وی بیان کرد: در حال حاضر مقرر شده است بنیاد مسکن کار را با امکانات و اعتباراتی که در اختیار دارد شروع کند و کسانی که امکان استقرار در منازلشان را ندارند با مبلغی که در اختیار شهرداری مسجدسلیمان قرار داده شده در قالب پرداخت اجاره بها ساکن شوند.

    نجار ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن بافت مسجدسلیمان خسارات وارده به شهر و روستاهای آن زیاد بوده اما خوشبختانه با امداد و نجاتی که از ساعات اولیه صورت گرفته هیچ گونه تلفات جانی نداشته و از همان لحظه هم کار ارزیابی واحدهای مسکونی آغاز شده است.

    وی بیان کرد: تا این لحظه 9 هزار نفر برای بررسی واحد مسکونی خود مراجعه کرده‌اند که از این تعداد تاکنون سه هزار و 500 واحد مسکونی ارزیابی شده است.

    به گزارش ایرنا دوشنبه 17 تیر 98 زمین لرزه‌ای با قدرت 5.7 ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند، کانون این زمین لرزه در بخش گلگیر این شهرستان بود که موجب شد 153 نفر مصدوم شوند.

    اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان و بررسی وضعیت بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان و همچنین بازدید از خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی و زیرساختهای آسیب دیده ناشی از زمین لرزه در مسجدسلیمان به خوزستان سفر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو