مدیران خودروعصر اعتبار

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد:

احتمال کاهش قیمت مسکن در نیمه دوم سال

لزوم دریافت مالیات از خانه‌های خالی

عصر ساختمان- نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در نیمه دوم سال جاری به شرط ثبات قیمت ارز، احتمال افت قیمت خانه‌های زیر ۱۵۰ متر وجود دارد.

احتمال کاهش قیمت مسکن در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، حسام عقبایی با اشاره به کاهش 50 درصد معاملات در بازار مسکن در سال جاری بیان کرد: حجم معاملات خرید و فروش مسکن در سال 98 نسبت به سال گذشته تا 50 درصد کاهش پیدا کرده و این در حالی است که در سال 97 هم با کاهش میزان معاملات مسکن مواجه بودیم.

    وی در ادامه در خصوص کاهش عرضه مسکن در سال‌های گذشته گفت: کاهش حجم معاملات مسکن در سال گذشته چشمگیر بوده است و این روند در سال جاری هم ادامه داشته که این رکود سنگین به دلیل رشد نامتعارف قیمت مسکن بوده است؛ به علاوه کاهش تولید هم موجب شده تا در شش سال گذشته با کاهش 45 درصدی عرضه مسکن مواجه شویم.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: در حال حاضر عمده افرادی که در بازار خرید و فروش مسکن فعالیت می‌کنند، خریداران و فروشندگان مصرفی نیستند، مصرف‌کنندگان واقعی قدرت خرید مسکن را ندارند و به همین دلیل عده‌ای به سمت حاشیه‌نشینی و خانه‌های خالی حاشیه‌ای تهران سوق پیدا کردند.

    عقبایی در توضیح وضعیت قیمت مسکن در تابستان سال جاری اظهار کرد: قیمت مسکن در تابستان امسال روند افزایشی نخواهد داشت.

    وی درباره ضرورت افزایش تسهیلات خرید مسکن اظهار داشت: یکی از دلایل رکود مسکن متناسب نبودن قدرت خرید مردم نسبت به افزایش قیمت‌ها است که افزایش سقف تسهیلات می‌توانست به رشد توان خرید مردم کمک کند.

    نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه با اشاره به احتمال افت قیمت مسکن تاکید کرد: به شرط ثبات قیمت ارز، واحد‌های بالای 150 متر تا پایان شهریور ماه احتمالا با افت قیمت مواجه می‌شوند؛ همچنین در نیمه دوم امسال باز هم به شرط ثبات قیمت ارز، احتمال افت قیمت خانه‌های زیر 150 متر هم وجود دارد.

    وی خاطر نشان کرد: باید مالیات بر خانه‌های خالی هرچه سریع‌تر به اجرا برسد تا ضرر خالی نگه داشتن واحد‌های مسکونی بسیار بالا باشد که مالکان مجبور به اجاره دادن این واحد‌ها شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار