مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۴۰ درصدی ارزش اسناد خزانه متعلق به پیمانکاران در بورس؛

پیمانکاران پروژه‌های عمرانی ۶۰ درصد از ارزش واقعی طلبشان را دریافت می‌کنند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: فرآیند پرداخت بدهی پیمانکاران پروژه های عمرانی به گونه ای است که این افراد تنها به ۶۰ درصد از طلب خود مربوطه به هزینه های مصرفی دست می یابند.

پیمانکاران پروژه‌های عمرانی ۶۰ درصد از ارزش واقعی طلبشان را دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت تسویه حساب دولت و وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران پروژه های عمرانی، گفت: دولت در شرایط کنونی برای پرداخت طلب پیمانکاران با مشکلات کلان اعتباری روبه رو بوده و این مسئله عملا بر عملکرد پیمانکاران اثر منفی گذاشته است.

    صدور اسناد خزانه برای پرداخت طلب پیمانکاران/ فروش اسناد در بورس

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت برای پرداخت بدهی ها خود، اقدام به صدور اسناد خزانه به نام پیمانکاران می کند و این افراد مجبور هستند که این اسناد را در قالب اوراق بهادار قابل معامله در بورس به فروش رسانده تا بتوانند طلب خود را احصا کنند.

    پیمانکاران 60 درصد از ارزش واقعی طلبشان را دریافت می کنند/ کاهش 40 درصدی ارزش اسناد خزانه در بورس

    مشکل اساسی در بحث صدور اسناد خزانه در پرداخت بدهی به پیمانکاران این است که این افراد به میزان طلب خود از دولت اسناد دریافت می کنند، اما زمانی که برای تبدیل و فروش آن به بورس می روند، عملا برگه های سند با 40 درصد زیر قیمت خریداری می شود
    وی تصریح کرد: مشکل اساسی در بحث صدور اسناد خزانه در پرداخت بدهی به پیمانکاران این است که این افراد به میزان طلب خود، از دولت اسناد دریافت می کنند، اما زمانی که برای تبدیل و فروش آن به بورس می روند، عملا  40 درصد از ارزش واقعی سند کم شده و مابقی پرداخت می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: فرآیند پرداخت بدهی پیمانکاران پروژه های عمرانی به گونه ای است که این افراد تنها به 60 درصد از طلب خود درباره هزینه های مصرفی دست می یابند و عملا با کاهش 40 درصدی درآمدها با مشکلات روبه رو می شوند.

    پیمانکاران به دلیل کاهش ارزش واقعی طلبشان مجبورند از کیفیت پروژه کم کنند

    وی ادامه داد: در این شرایط پیمانکاران دو راهکار برای اجرای تعهدات خود در حوزه تکمیل پروژه های عمرانی دارند، این افراد به دلیل کاهش اعتبار مجبور هستند که یا از کیفیت مصالح و پروژه کم کرده و یا اینکه اجرای پروژه مذکور انصراف دهند.

    پیمانکاران انگیزه لازم را برای مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی ندارند

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی پیمانکاران انگیزه لازم را برای مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی ندارند، بنابراین دولت باید شرایط را برای حضور گسترده پیمانکاران فراهم کنند که مهم ترین مولفه آن افزایش انگیزه مالی است./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار