مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مسکن:

طرح مسکن استیجاری اجتماعی نیاز امروز جامعه است

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در شرایط فعلی نمی‌توان با طرح هایی مانند اقدام ملی مسکن همه مستأجران را مالک کرد بنابراین لازم است طرح مسکن استیجاری اجتماعی با شرایط مناسب برای گروه های کم درآمد با حمایت دولت اجرا شود.

طرح مسکن استیجاری اجتماعی نیاز امروز جامعه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فردین یزدانی افزود: از چند سال پیش بیشتر کارشناسان این حوزه، ساخت مسکن استیجاری را توصیه کردند. به اعتقاد ما باید مسکن استیجاری اجتماعی راه اندازی شود که در آن به گروههای کم درآمد با شرایط مناسبی خانه اجاره داده می‌شود.

    یزدانی اضافه کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان همه مستأجران را مالک کرد مگر اینکه وضعیت اقتصاد خانوار ایده آل شود. بنابراین عرضه واحدهای استیجاری با قیمت‌های مناسب توسط نهادهای رفاه اجتماعی راه کنترل نرخ اجاره بها است و این طرحی نیست که یک شبه جواب دهد.

    وی تاکید کرد: لازم است واحدهایی ساخته شود که فقط برای اجاره به گروههای متوسط به پایین عرضه می‌شود.

    یزدانی با اشاره به برنامه اقدام ملی که در آن زمین از سوی دولت عرضه می‌شود و قرارداد مشارکتی با سازنده منعقد می‌شود گفت: بعد از پایان ساخت و سازها بخش خصوصی سهم خود را وارد بازار اجاره نخواهد کرد بنابراین پیشنهاد ما این است که دولت سهم خود را وارد بازار اجاره کند.

    این کارشناس مسکن با بیان اینکه تورم اجاره بها با عرضه واحدهای استیجاری کنترل می‌شود گفت: باید در طرح اقدام ملی برای بازار اجاره نیز برنامه ریزی داشت و بخشی از این خانه‌ها را وارد بازار اجاره کرد.

    یزدانی در پاسخ به این سوال که مستأجران چگونه می‌توانند در طرح اقدام ملی گنجانده شوند گفت: در طرح اقدام ملی زمین به عنوان آورده دولت و هزینه تمام شده ساخت به عنوان آورده سرمایه گذار است و واحدهای ساخته شده میان آنها تقسیم می‌شود.

    وی گفت: پیشنهاد ما این است که دولت سهم خود از طرح اقدام ملی را وارد بازار اجاره کند.

    این کارشناس مسکن توضیح داد: وضعیت اقتصاد بسیاری از خانوارهای ایرانی مناسب نیست و در نتیجه شاهد بحران در بازار اجاره هستیم.

    یزدانی اضافه کرد: در وضعیتی که خانوار به زور می‌تواند مخارج ماهیانه خود را تأمین کند چطور می‌شود یک مستأجر را مالک کرد. سوال مهمتر این است که چطور می‌شود بازار مسکن را از این رکود تورمی خارج ساخت.

    این کارشناس مسکن با اشاره به تعمیق شکاف قیمت‌ها نسبت به درآمد خانوار که منجر به افزایش حجم مستأجران شده است گفت: این آمار با شدت بیشتری در حال افزایش است و افزایش تقاضای اجاره تورم اجاره‌بها را افزایش داده و از سهم مالکان به طور جهشی کاسته است.

    وی گفت: با هدف کنترل تورم اجاره بها که ناشی از افزایش اجاره نشینی است دولت سهم واحدهای خود در طرح اقدام ملی را وارد بازار اجاره کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار