مدیران خودروعصر اعتبار

جزییات مزایده جدید املاک بانک مسکن

عصر ساختمان- رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن جزییات مزایده جدید املاک بانک مسکن را اعلام کرد.

جزییات مزایده جدید املاک بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، اسحاق خاکی، رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن در خصوص جزییات این مزایده گفت:در قالب این مزایده و در این مرحله،59 ملک در اختیار بانک مسکن به مزایده گذاشته می شود.
    وی با بیان اینکه عمده 59 ملک معرفی شده برای مزایده در این مرحله شامل آپارتمان،زمین و ساختمان هستند خاطرنشان کرد:بر این اساس آگهی مربوط به مزایده این املاک در دو نوبت مطابق با روال برگزاری مزایده ها منتشر می شود که یک نوبت از آگهی مربوط به جزییات این مزایده در تاریخ 16 تیرماه 98 در روزنامه اطلاعات منتشر شد و در نوبت بعدی آگهی مزایده این املاک در تاریخ 23 تیرماه 98 در روزنامه همشهری منتشر خواهد شد.
    خاکی در خصوص زمان بندی تعیین شده برای انجام این مزایده گفت:براساس زمانبندی و برنامه ریزی انجام شده متقاضیان تا روز یکشنبه 30 تیرماه فرصت دارند تا در این مزایده شرکت کنند و اول مردادماه 98 به عنوان روز بازگشایی پاکت های مزایده در نظر گرفته شده است.
    وی همچنین در مورد نحوه قیمت گذاری این املاک خاطرنشان کرد:مطابق با روال سایر مزایده ها قیمت گذاری این املاک بر مبنای تعیین نرخ پایه از سوی کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده است؛معمولا در مزایده ها قیمت پایه تعیین شده بین 10 تا 15 درصد از قیمت روز بازار کمتر است که این موضوع شرکت در مزایده را برای متقاضیان دارای توجیه اقتصادی خواهد کرد.
    خاکی همچنین با بیان اینکه عموم مردم می توانند در این مزایده شرکت کنند،گفت:شرایط خاص و ویژه ای برای شرکت کنندگان در این مزایده تعیین نشده است و عموم مردم مجاز به شرکت در این مزایده هستند.
    وی افزود:این مزایده مربوط به املاک موجود در 18 استان کشور از جمله استان های اصفهان،ایلام،بوشهر،چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه وبویر احمد،خراسان شمالی،خوزستان،زنجان،سمنان،قزوین،کرمانشاه،گیلان،لرستان،مازندران و هرمزگان(کیش و قشم) و تهران و البرز است.
    رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن فروش این املاک را به صورت نقدی اعلام کرد؛وی افزود:یکی از مهمترین مزایای این املاک در مقایسه با برخی دیگر از مزایده ها،آن است که عمده املاک عرضه شده در قالب این مزایده املاک کوچک هستند که عموم مردم نیز می توانند آن ها را خریداری کنند؛این در حالی است که عمدتا در برخی دیگر از مزایده ها املاک عرضه شده برای مزایده،املاک بزرگ مقیاس و میلیاردی هستند که خرید آن ها از توان بخش قابل توجهی از مردم خارج است؛بنابراین از این نظر می توان گفت املاک عرضه شده در قالب مزایده بانک مسکن در این مرحله دارای مزیت نسبی هستند.
    وی همچنین اعلام کرد:متقاضیان برای شرکت در این مزایده می توانند از طریق رجوع به سایت fam-bank.com نسبت به کسب اطلاعات کاملترو ثبت نام در مزایده اقدام کنند.
    خاکی همچنین از برنامه ریزی برای انجام مزایده های دیگری در سال 98 در بانک مسکن خبر داد و گفت:مطابق با سیاستی که هم اکنون در راستای عرضه املاک مازاد بانک ها وسازمان های دولتی در دستور کار قرار گرفته و مورد تاکید تیم اقتصادی دولت است، بانک مسکن نیز علاوه بر این مزایده برای برگزاری چند مزایده دیگر در سال 98 برنامه ریزی کرده است.
    وی ادامه داد:بناست در مرحله بعد،در نیمه اول مردادماه امسال مجددا مزایده دیگری از طریق سامانه ستاد دولت از سوی بانک مسکن انجام شود که در این مزایده نیز بخش دیگری از املاک مازاد بانک مسکن به متقاضیان عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار