مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید آخوندی بر اجرای سیاست‌های رونق‌زا در بخش مسکن

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت پیگیری و اجرای سیاست‌های تحریک تقاضا و عرضه برای ایجاد رونق در بخش مسکن در سال جاری تاکید کرد.

تاکید آخوندی بر اجرای سیاست‌های رونق‌زا در بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در همایش تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سنوات گذشته کل اقتصاد در رکود قرار داشته و بخش مسکن هم با این رکود مواجه بوده است.

    وی افزود: مسکن به طور کلی در اقتصاد خانوار نقش مهمی دارد و شاید زندگی و پس‌انداز یک خانوار در یک واحد مسکونی خلاصه شود.

    وزیر راه و شهرسازی به سختی‌های ایجاد رونق در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: تحریک تقاضا در بخش اقتصاد مسکن کار سختی است و بدون تحریک تقاضا در بخش مسکن هم نمی‌توان کاری انجام داد.

    آخوندی خالی بدون واحدهای مسکونی را یکی از چالش‌های جدی بخش مسکن برشمرد و اظهار کرد: بر اساس آمارها حدود 400 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که تقاضایی برای آنها وجود ندارد و از جهتی باید تعادل بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن شکل بگیرد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر یک سلسله اقدامات به کمک نظام بانکی برای تحریک عرضه و تقاضا انجام شده است. در بخش عرضه، سقف تسهیلات در تهران 150 میلیون تومان است که رقم مناسبی است و‌ می‌تواند تقاضا را تحریک کند و در سایر استان‌ها هم رقم خوبی به عنوان تسهیلات دیده شده است.

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سمت تقاضا نقطه بسیار مهمی است. تسهیلات برای زوجین به 160 میلیون تومان رسید و برای شهرستان‌های کوچک هم 80 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است بنابراین تلاش کرده‌ایم که بین تقاضا و عرضه تعادل ایجاد کنیم.

    آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نکته مهم دیگر در بخش مسکن به طرح‌های مکان‌یابی برمی‌گردد؛ اینکه واحدها کجا ساخته می‌شود. مسئله بافت شهری در دولت مورد توجه است. امروز شهرها از درون دچار فرسایش شده و از بیرون گسترش پیدا کرده‌اند.

    وی اضافه کرد: چنین اتفاقی موجب اتلاف سرمایه اجتماعی، فرهنگی و خدمات زیر بنایی شهر است. زمانی که شهر بزرگ می‌شود، هزینه خدمات شهری هم افزایش پیدا می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: اگر بخش مسکن از رکود خارج شود، سایر بخش‌های اقتصادی هم سود خواهند برد.

    آخوندی تاکید کرد: خروج از رکود غیر تورمی باید با تجهیز منابع از خود اقتصاد و بدون توجه به بانک مرکزی اتفاق بیفتد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی