مدیران خودروعصر اعتبار

بهره برداری از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر آذربایجان شرقی تا پایان سال

عصر ساختمان:مدیر مسکن و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن برشمردن مشکلاتی که در راه اجرای کامل پروژه‌های مسکن مهر استان وجود دارد، اعلام کرد: با افتتاح حدود ۱۱ هزار واحد تا پایان سال جاری، تنها ۱۷/۵ درصد از مسکن مهر استان باقی می‌ماند که آن هم سال آینده به بهره‌برداری خواهد‌ رسید.

بهره برداری از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر آذربایجان شرقی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،به نقل از میزان، مهدی اسحقی‌نژاد در خصوص وضعیت مسکن مهر استان آذربایجان شرقی گفت: براساس قراردادهای منعقده 122 هزار و 290 واحد مسکن مهر در استان ساخته شده یا در حال ساخت است. از این تعداد 35 هزار و 404 واحد در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه، 16 هزار و 672 واحد تعاونی و 70 هزار و 214 واحد خود مالکین است.

    وی افزود: همچنین 44 هزار و 531 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 17 هزار و 751 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 36 هزار و 269 واحد در شهر جدید سهند و 23 هزار و 739 واحد در بافت فرسوده است.

    اسحقی‌نژاد در مورد واحدهای افتتاح شده گفت: تاکنون 89 هزار و 889 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است که 32 هزار و 439 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 13 هزار و 319 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 27 هزار و 781 واحد در شهر جدید سهند و 16 هزار و 350 واحد در بافت‌های فرسوده است.

    وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم متعهد شده پرونده مسکن مهر تا پایان سال 95 مختومه شود، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم حدود 11 هزار واحد مسکن مهر استان آذربایجان شرقی را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم که در این صورت تعداد واحد‌های افتتاح شده فراتر از 100 هزار واحد می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مابقی واحدها را سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

    حل مشکلات پیش‌روی پروژه‌های مسکن مهر
    مدیر مسکن و معماری آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان گفت: در استان آذربایجان شرقی هم مانند سایر نقاط کشور، بزرگترین مشکلات مسکن مهر مربوط به تأمین و تجهیز زیرساخت‌های سایت‌های مسکن مهر، کمبود آورده متقاضیان و مشکلات مربوط به تعاونی‌ها است.

    وی اضافه کرد: برای حل مشکلات تعاونی‌ها باید از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام شود که در حال حاضر کمیته‌ ویژه‌ای در استان تشکیل و با تعامل اداره تعاون و نهادهای مربوط، این مشکلات در جلسات متعدد در حال پیگیری است.

    اسحقی‌نژاد ادامه داد: اخیرا با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی مسأله افزایش وام حل و منابع مالی آن تأمین شده و در حال پرداخت به پروژه‌ها است که با این رویکرد در تکمیل و تحویل واحدها تسریع خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو