مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۲۱.۵ درصدی پروانه ساختمانی در پاییز سال گذشته

رونق بدون ساخت با قیمت مسکن چه می کند؟

عصر ساختمان - آمارها از کاهش ۲۱.۵ درصدی تعداد پروانه های ساختمانی صادرشده در پاییز سال ۹۴ حکایت دارد. به این ترتیب اگر طبق پیش بینی برخی تحلیلگران در نیمه دوم امسال شاهد رونق در خرید و فروش ها باشیم باید به این سوال پاسخ داد که قیمت مسکن در سال ۹۶ به چه سمتی می رود؟

رونق بدون ساخت با قیمت مسکن چه می کند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین، طبق اعلام مرکز آمار ایران در پاییز سال گذشته 1741 پروانه‌ ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 23.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 8.7 درصد کاهش داشته است، این تعداد پروانه حدود 6.9 درصد از کل پروانه‌های ساختمانی کشور را تشکیل می‌دهد. از کل پروانه‌های صادر شده 10 پروانه مربوط به افزایش بنا و 1731 پروانه مربوط به احداث ساختمان بوده که پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 23.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 8.8 درصد کاهش داشته است.

    تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در پاییز سال 1394 بالغ بر 16072 واحد بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 8.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 8.0 درصد افزایش داشته است. این تعداد واحد مسکونی، 23.3 درصد از واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

    بنا بر این گزارش، در پاییز سال 1394 ، تعداد 25270 پروانه‌ ساختمانی توسط شهرداری‌های کشور صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 21.5 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 11.1 درصد افزایش داشته است. از کل پروانه‌های صادر شده 2441 پروانه (9.7 درصد) مربوط به افزایش بنا و 22829 پروانه (90.3 درصد) مربوط به احداث ساختمان بوده است که پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 21.9 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 16.4 درصد افزایش داشته است.

    مجموع مساحت زیربنای پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در حدود 12901.8 هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 19.2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 12.4 درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان 565 متر مربع و در پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی 493 متر مربع بوده است.تعداد واحد مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در پاییز سال 1394 بالغ بر 68992 واحد بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 19.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 6.0 درصد افزایش داشته است. با توجه به تعداد پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان، متوسط تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های احداث ساختمان 3.0 واحد و در پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی 3.1 واحد بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی