مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان:

بازار سیمان چگونه تکان می‌خورد

ساخت کارخانه در بازارهای مصرف جدید سیمان

عصر ساختمان:مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان راهکار رونق بازار سیمان را بتنی شدن جاده‌های کشور دانست و گفت: ایجاد رونق در صنعت سیمان نیازمند این است که در بازارهای مصرف کارخانه سیمان احداث کنیم و صادرات خدمات فنی‌و مهندسی را به همسایگان افزایش دهیم.

بازار سیمان چگونه تکان می‌خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز ، مرتضی لطفی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای سیمانی به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های سوخت تعطیل شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد تعاملی با صنعت از سوی دستگاه‌های مربوطه نمی‌شود.

    او با بیان اینکه ارائه وام 60 میلیونی در بخش مسکن یکی از محرک‌های رونق در بازار سیمان محسوب می‌شود، گفت: برای خروج از رکود واحدهای سیمانی یکی از اقدامات می‌تواند این باشد که در اغلب راه‌های روستایی استفاده از بتن را در جاده‌ها ترویج داد و دستگاه‌های وابسته به وزارت راه و مسکن را به آن ملزوم کرد. متاسفانه برای ترویج استفاده از بتن در جاده‌ها به جای قیر تلاش بسیاری صورت گرفته و مدیران ارشد به این موضوع واقف هستند اما در نهایت می‌بینیم در اجرا نظارت پایین است و استفاده از روکش‌های بتنی در جاده‌سازی بسیار کم است.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با بیان اینکه سیمان کالای محلی است و کالای صادراتی نیست، گفت: اگر تقاضا در صنعت ساختمان افزایش پیدا کند، صنعت سیمان هم رونق را احساس می‌کند و راه‌اندازی واحدهای مسکونی در قالب مسکن اجتماعی می‌تواند بسیار کارساز واقع شود از طرفی در اغلب پروژه‌های عمرانی‌ مانند مترو و سدسازی‌ها می‌توان تقاضا را برای سیمان تحریک کرد اما در مقطع فعلی رکود اقتصادی امیدواری‌ها را در این صنعت کاهش داده است.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با بیان اینکه صادرات سیمان در شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد، گفت: در دنیا 4 میلیارد و 300 میلیون تن سیمان تولید می‌شود اما تنها 150 میلیون تن آن به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های جاده‌ای و آلایندگی جابه‌جا می‌شود.

    لطفی افزود: زیرساخت صادرات سیمان ایران فراهم نیست و تجارب جهانی نشان می‌دهد به جای جابه‌جایی سیمان، باید در بازارهای مصرف کارخانه سیمان راه‌اندازی کرد. در سال‌های تحریم نتوانستیم دیپلماسی اقتصادی و بازرگانی‌مان را به خوبی پیش ببریم و انتظار می‌رود در دوره پساتحریم این نقاط ضعف بهبود پیدا کند. زیرا یادمان نرود که همین بازار مصرف عراق هم که عمده صادرات سیمان‌مان در دو سال اخیر به این کشور است را به تازگی پیدا کردیم و پیش از اینکه به عراق ورود پیدا کنیم، این بازار مصرف سیمان ترکیه بوده است.

    او با بیان اینکه در مقطع فعلی برخی از کشورهای همسایه با انرژی ارزان ایران در حال نوسازی و بازسازی سرزمین‌شان هستند، گفت: برای صادرات کلینکر باید برنامه درستی داشته باشیم و دولت در برنامه ششم توسعه صنعت سیمان را همه‌جانبه حمایت کند. زیرا زمانی که نگاه کارشناسی در صنعت حکمفرما شود علاوه بر تقویت بازارهای مصرف جدید، هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از واحدهای سیمان که در پرداخت گاز و برق مشکل دارند، به تولید خود هدفمندتر از گذشته ادامه خواهند داد. الان بسیاری از صنایع ما مانند کاشی و سرامیک به دلیل رکود بازار و کاهش تقاضا با پایین‌ترین ظرفیت خود تولید دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو